Nedochvilnost
Každému se občas stane, že zaspí. Pokud ale do práce docházíte pozdě pravidelně, na dobré pověsti vám to zrovna nepřidá. Začíná-li vám pracovní doba od 8 hodin, znamená to, že v 8 hodin máte být připraven k práci a ne se teprve svlékat z kabátu a vařit si kávu. Totéž platí pro přestávku na oběd – protáhnete-li si půlhodinku na celou hodinu, šéf se na vás přestane dívat přes růžové brýle.
Telefonování
Pokud se z firemních hovorů stává nekonečné klábosení a šéf vás přistihne s telefonem u ucha kdykoliv projde kolem, vznikne dojem, že svou práci moc vážně neberete. Dávejte si na tento zlozvyk pozor!
Surfování po Internetu
Nedávno dostala jedna paní ze Švýcarska výpověď z pojišťovny, která zjistila, že žena v době nemocenské (kterou nastoupila kvůli migrénám z práce na počítači) surfovala na Facebooku. Je sice prokázáno, že občasné surfování na Internetu vede k posílení koncentrace a většímu výkonu v práci, to ovšem ale neplatí pro situaci, kdy vám zábava po síti bere čas na plnění pracovních úkolů.
Neochota spolupracovat
Tváříte se kysele, kdykoliv dostanete úkol navíc? Ze strachu, že se ztrapníte, raději nevyslovujete své názory? Všechno špatně. Zaměstnavatel potřebuje inspiraci. Mlčící pracovníci jsou mu k ničemu. Více si také všímá těch, kteří jsou ochotni bez debat pracovat nad rámec svých povinností. Bod k dobru počítá i pracovníkům, kteří se nebojí přijít s vlastním nápadem!
Nezodpovědnost
Neochota přijmout zodpovědnost za svou práci a vymlouvání se na všechno možné je také častou vlastností zaměstnanců, kterou šéfové nemohou vystát. Naučte se přiznat svou chybu a ihned navrhnout řešení. Dodržujte termíny i vlastní slovo!
Pesimismus
Vypusťte ze svého slovníku věty jako je „To nejde“ nebo „Tak to bude problém“. Pokud se nových úkolů bojíte, nedávejte to na sobě znát. Nakonec jej určitě stejně zvládnete, ale lépe budou vypadat ti, kteří ho přijali s úsměvem. Zaměstnavatelé přímo nesnáší, když se na všechny nové podněty tváříte otráveně, aniž byste o nich přemýšleli.
Diskuze