Image osobnosti - okouzlující osobnosti
Kateřina Řehořová
27.05.2006
Potřeba zdokonalování se a působení na druhé lidi je přirozená. Řada lidí vyhledává odbornou pomoc vizážistů a stylistů a nechává si poradit jak na to. Změna image je totiž komplexnější a dlouhodobější.
Image osobnosti
-
Touha na sobě něco změnit je stále častá a přirozená.
-
Nová image neznamená jen změnit účes, koupit si novéoblečení a boty. Je to mnohem komplexnější zásah a týká se celé osobnosti. Dnes se už téměř žádná celebrita nedovolí zasahovat sama do svého „působení“ na okolí. Vyhledávají pomoc profesionálních vizážistů a stylistů a ti vytvářejí novou osobnost.
Image osobnosti – kdy se k ní odhodlat
-
Každý člověk má svou image. Jde o to, co preferuje v oblékání, jak vystupuje, jak působí na lidi.
-
Profesionální image je ale zdůraznění některých stránek naší osobnosti, cílené pracování na sobě samém.
-
Vytváření nového vzhledu by se mělo dít především bez stresu, protože tak se dá dojít blíže k harmonii.
-
Komplexní poradenství se týká nejen účesu, líčení a oblečení, ale i celkové změny životního stylu (zdravý jídelníček, pohybová aktivita, vzdělávání).
-
Rovněž nejde o to vypadat mladě nadosmrti, ale umět stárnout s grácií. Nejčastěji se odhodláváme k novému image převážně tehdy, pokud to souvisí s naší profesí (nutnost reprezentativního vzhledu), když prožíváme nějaký životní smutek (rozvod, ztráta zaměstnání) apod.
Image osobnosti a proměna
-
Proměny osobnosti jsou v oblibě už dlouho, ale ne vždy se zdaří.
-
Základem je především soulad osobnosti a nové změny. Je třeba hledat tak dlouho, až do sebe vše zapadá a „nový“ člověk se cítí šťastně a přirozeně.
-
Image neznamená jen momentální chvilkovou změnu, ale je mnohem závaznější, propracovanější a tím pádem i trvanlivější.
-
Zpravidla k ní vede delší doba rozhodování, zvažování důvodů a je třeba nezanedbat i výdaje, které s ní souvisí.
Image osobnosti a vkus
-
Základem profesionální pomoci vizážistů je poznat osobnost proměňované osoby.
-
Nejde jen o to, zůstat při povrchové úpravě, i když kvalitní kosmetika vám také může pomoci
-
Měla by nastat vzájemná důvěra mezi stylistou a „proměňovaným“.
-
Přesto zůstává snaha hledat vzájemný kompromis. Hledat odpověď na to, co se nám na sobě nelíbí a co opravdu chceme změnit.
-
Vkus je totiž něco, co je dané, ale ne každému stejně.
Image osobnosti a barevná typologie
-
Kdysi bylo velmi moderní přiřazovat naši osobnost podle barvy pleti, očí k jednotlivým druhům barevné typologie. Dnes už to tak zcela jednoduché není.
-
Běžně měníme svou barvu vlasů, chodíme do solária, a to naši naturální barvu vlasů a pleti mění. Proto stavět pouze na výběru barev může být dost zavádějící.
Image osobnosti a naše osobnostní kvality
-
Základem změny je nejen to, co se mění na povrchu, ale i to, jaké změny se dějí uvnitř nás samých.
-
Pracujte se svými fyzickými a osobnostními vlastnostmi. Zjistěte zda práce, ve které se nacházíte, odpovídá vašim zkušenostem a schopnostem. Poznání může znamenat krok k úspěchu a ke zlepšení.
-
Doplňujte si své dovednosti, vzdělání a praxi. Dnešní dynamická doba si žádá zlepšování kvalifikace téměř v každém oboru. Nové zkušenosti dodají sebejistotu, zvyšuji možnost kariérového růstu.
-
Přizpůsobujte se a přijímejte změny. To souvisí s neustálým vzděláváním a zlepšováním osobnostních kvalit. A také se schopnosti přijímat nové podněty a názory druhých, a přesto dokázat prosadit si své stanovisko.
-
Sledujte jak vás vnímá okolí. To vám umožní další (sebe)zdokonalování.
Jak se vám líbil článek?
Hodnocení:
4.3
Počet:
3
Nejlepší:
5
Nejhorší:
4
Diskuze