Mineralfit.cz

Trendy účesy na jaro a léto 2006

Kateřina Řehořová
Hlavním trendem v účesech na tento rok je přirozenost. Červené a syté odstíny nahrazují barvy světlé. Rovné ofiny střídají ofiny střižené do obloučku nebo asymetrické, padající šikmo přes čelo.

Lidé se v současnosti stále více zajímají o ekologii, o lidské hodnoty, o duši. Náš pohled na svět se odráží i v trendy účesech na letošní jaro a léto.

Ofiny a asymetrické střihy

Účesy jsou jemné, poddajné, zlehka rámují obličej. Z výsluní odchází klasické mikádo a ostré střihy a střídají je ležérní dlouhé ofiny. Ty se stříhají se do kulata nebo asymetricky tak, že padají šikmo přes celé čelo. Asymetrické střihy jsou vhodné pro dlouhé i krátké vlasy. Vyzkoušet můžete i účesy, které snadno zvládnete samy.

Barvy a odstíny účesů

Syté odstíny nahrazují světlé, přirozené. Trendové jsou odstíny mědi, skořice, čokolády, karamelu a oříšku. Vzorem jemnosti a přirozenosti je slunečná blond. Láká-li vás prodloužení vlastních vlasů - klikněte sem. Je možné kombinovat teplé i studené odstíny. Hnědé vlasy oživí například světle hnědé proužky, blond kadeře zvýrazní proužky mírně nafialovělé.

Melírování

Dávno už neletí melír typu "přechod pro chodce". Přirozenější je jemné zesvětlení pramenů, které splývá s ostatními. Ne na všechny typy tváře se ale hodí stejný druh melíru. Máte-li obličej kulatý, opticky jej zeštíhlí tmavší pruhy na horních a spodních pramenech. Trojuhelníkovému prospěje prosvětlení pramenů kolem tváře. Promelírování vlasů jen do úrovní uší odvede pozornost od špičaté brady. Podlouhlý obličej rozšíří pruhy silnější a o odstín světlejší než je vaše barva vlasů. Hranatému obličeji prospěje zesvětlení spodní části vlasů.

Rady odborníka Využití tzv. optických iluzí

Podle paní Leony Bednaříkové, mistryně České republiky v dekorativní kosmetice a majitelky kosmetického a kadeřnického salonu v Ostravě, lze správným střihem, odstínem barvy nebo melírem zakrýt mnoho nedostatků. Například hustá, rovně střižená ofina rozšíří a zkrátí příliš dlouhou tvář. Melírovaný pruh zase čelo opticky protáhne.

Minerály, stopové prvky a bylinky

I dnes je pro řadu žen velkým problémem vypadávání vlasů. To může být způsobeno nedostatkem minerálů a stopových prvků ve stravě či nevyvážeností hormonů. Pohled na hřeben plný vyčesaných vlasů se pak stává noční můrou. Odborníci doporučují používat doplňky stravy a v posledních letech se jako kvalitní řešení ukazují také posilující minerální kůry.

Strach ze změny účesu

Mladí se nebojí experimentovat, lidé střední věkové kategorie už jsou konzervativnější. Mnoho z nich uvízne v pasti zastaralého stylu. Nanejvýš použijí barvy, které ovšem mnohdy vypadají uměle a tváři zrovna nelichotí. Móda, život i lidé se neustále mění a tomu je třeba přizpůsobit i účes. Dobrý střih a barva dokáže perfektně projasnit váš obličej a do jisté míry také nakopne vaše sebevědomí. Nebojte se, že vám kadeřnice vytvoří na hlavě něco, co by bylo vašemu Já na míle vzdálené. V novém účesu se především musíte cítit dobře, ne se při každém pohledu do zrcadla leknout, co je to za cizí ženská/mužský. Dobrá kadeřnice vaši image zachová. Před samotnou realizací změny by vždy měla proběhnout konzultace, kdy si vzájemně sdělíte své představy.

Objektivní poradce účesu

Podle Leony Bednaříkové je důležité mít na paměti ještě jednu skutečnost. Při změně vlastní vizáže je každý člověk trochu zaujatý. Je proto dobré najít objektivního, nezaujatého konzultanta. V okruhu vašich známých a přátel jej ale nehledejte. Vaši rodiče, sourozenci i nejbližší přátelé jsou k vám kvůli citové vazbě většinou nadměrně nebo nedostatečně kritičtí. Maminky jsou zvyklé na mikádo, které nosíte od základní školy a jakoukoliv změnu budou těžce snášet. Kamarádky na vás zase mohou žárlit a účes vám s chutí zkritizují. Dejte tedy na rady odborníka.

Zajímavé články Matka podle znamení zvěrokruhu - více ZDE Děti podle znamení zvěrokruhu - více ZDE Otec podle znamení zvěrokruhu - více ZDE

Hodnocení: 4.0

Počet: 1

Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.