Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dopřejte si bylinnou koupel

Propršených sychravým dnů bude stále přibývat a to jistě nenechá naši psychiku jen tak, aspoň ti citlivější se budou cítit bez energie, unavení, bez nápadu a podobně. Podpořte nejen svou duševní stránku bylinnou koupelí. Po sychravém dni, bude teplá voda plná bylinek tou pravou vzpruhou pro vaši mysl i tělo. 

Rohová vana se zlatým kohoutkem, modrými vázemi a šampaňským

Jak na to?

Základem je samozřejmě vybraná bylinka, ale tomu se budeme věnovat později. Věnujme se teplotě koupele. Teplota vody by se měla pohybovat v rozmezí 36 až 38 stupňů Celsia, pokud patříte mezi zimomřivce dopřejte si vodu klidně o teplotě 40 stupňů Celsia. S vyšší teplotou se také zintenzivní účinek koupele. Rozhodně si ke koupeli nechystejte sklenku vína. Telefon i oblíbenou knížku nechce u postele. Tady budete jen vy a koupel. Naložte se do vany maximálně na dvacet minut a nechte svou mysl odpočívat. Snažte se úplně vypnout a vnímat jen vůni bylinek. I pouhých dvacet minut relaxu dokáže s vaší psychikou zázraky.

Bylinka pro mě

Bylinku zvolte podle potíží, které vás aktuálně doprovází nebo preventivně proti nachlazení, únavě, tresu nebo jen pro lepší náladu. Bylinky obsažené v koupeli na nás působí dvěma způsoby. Přímo na kůži, kdy látky v bylinách obsažené prostupují do organismu přes kůži a také svým aromatem, které při koupeli vdechujeme. Čili myslete i na to, aby vám vůně koupele byla příjemná.

Potřebujete-li tělesnou i duševní vzpruhu sáhněte po jasmínu, citronové trávě či santalovém dřevu. Jasmín vaši pokožku zároveň také intenzivně hydratuje. Před nachlazením a při nachlazení pomůže eukalyptus, pomůže také v případě potíží s pohybovým aparátem. Také levandule je vhodná při  dýchacích potížích, ale opatrně s ní v případě, že vás trápí nízký krevní tlak. Antisepticky působí máta, rozmarýn a měsíček lékařský. Pokud jste tvořiví a postrádáte můzu, naložte se do skořicové koupele, budete nápady jen hýřit.

Sušené, čerstvé nebo výluh?

Jakou formu bylinné koupele zvolit? Výluh je asi nejčastější využívanou a jednoduchou formou. Stačí sušené či čerstvé bylinky spařit vařící vodou, nechat je čtvrt hodiny louhovat a hurá do koupelny. Bylinnou koupel můžete připravit z bylinného oleje nebo extraktu. V těchto případech je dobré extrakt nejdříve otestovat na malém kousku kůže, jak bude reagovat, než se celí ponoříte do koupele. Další možností je extrakt z byliny, u těchto produktů pozorujte obsah éterických olejů. Čím jich ve výrobku bude více, tím lepší bude účinek. Ovšem je třeba lahodit i oku, takže klidně do vany natrhejte čerstvé bylinky, takové květy měsíčku nebo levandule budou vypadat moc hezky. Když ještě přidáte plátky pomeranče a citronu nebude se vám chtít z vany ven.

A jedno varování na konec. Pozor na bylinné odvary a některé oleje, mohou vanu obarvit. Tak, aby hned po psychickém odpočinku nepřišel opět nervák se zabarvenou vanou.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.