Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Podzim - co byste měli zařadit do svého jídelníčku?

Na podzim potřebuje naše tělo zvýšené množství vitamínů a hlavně potřebuje získat více energie. Kromě toho už začíná období, ve kterém na vás čekají chladnější rána a večery. Změna počasí má také určitý vliv na náš trávící systém, proto můžete mít i větší hlad než v létě. Které potraviny byste tedy měli častěji jíst?

Podzimní jídelníček - jak by měl vypadat?

 

Proč je změna jídelníčků nutná?

 

Pokud se poslední dobou necítíte nějak dobře, jste podráždění, pořád jste jen unavení a bez energie, určitě byste měli změnu jídelníčku podstoupit. Jestli si jídelníček nijak neupravíte, později vás bude trápit čím dál větší hlad a pak zbytečně sáhnete po nějakém tom tučném a sladkém jídle.

 

  • Luštěniny a obiloviny

 

Obilovin byste si měli dopřát co nejvíce. Mezi méně vhodné potraviny se řadí pohanka, ječmen, žito, jáhly, kuskus a jiné suché vločky. Připravujte si pokrmy hlavně z rýže, ovsa či pšenice. Vhodná je i quinoa nebo těstoviny, ale ty jen ve velmi omezeném množství.

 

Luštěniny jsou pro někoho hůře stravitelné, ale to neznamená, že se jim musíte vyhýbat. Zkus do nich přidat trochu kurkumy a připravujte je spolu s rýží. Tak je možná snadněji strávíte. Pokud ne, zkuste je vyměnit za něco jiného. Místo sóji můžete třeba použít tofu.

 

  • Koření

 

Na podzim je největším problémem sucho. Doma máte suché prostředí a i vaše pokožka je suchá. Tělo musíte zvlhčovat i zevnitř. Možná vás trápí i suchý kašel, protože v tomto období nejvíce trpí vaše plíce. Podpoříte jejich funkčnost pomocí křenu, ale můžete vyzkoušet i již osvědčené kombinace - hruška s citronem a medem nebo houby reishi a další.

 

  • Maso

 

Opravdu není vůbec nutné, abyste měli maso na jídelníčku každý den. Dodržte ale jedno pravidlo a tím je, abyste maso neměli častěji, než tomu bylo doposud. Drůbeží maso má nižší energetickou hodnotu, proto si připravte raději hovězí maso, ryby, kachnu, krevety či lososa.

 

  • Zelenina

 

Zkuste si zeleninu v tomto období připravovat tepelně - na oleji či dušenou, to už záleží na vás. Vhodnými potravinami jsou okurka, červená řepa, batáty, mořské řasy, cibule, fenykl, olivy, chřest, křen, kapusta, květák, česnek, dýně a mrkev.

 

Snažte se vyhýbat mražené a sušené zelenině. V tomto období jsou vhodné i další druhy zeleniny, ale měli byste je jíst už v menším množství. Patří zde lilek, rajčata, kedluben, čerstvá kukuřice, artyčoky, brokolice, celer, houby, zelené olivy, růžičková kapusta a jiné.

 

  • Ovoce

 

Vybírejte spíše zralé, šťavnaté plody, prozatím se vyhněte sušenému či nezralému ovoci. Kompoty by také neměly jen tak ležet ladem, zkuste je jíst častěji. Do skupiny méně vhodného ovoce patří hrušky, sušené ovoce a jablka. Spíše tedy volte meruňky, banány, různé bobuloviny, fíky, datle, mango, pomeranče, ananas, papáju, švestky, hrozny a třešně.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.3 Počet: 3 Nejlepší: 5 Nejhorší: 1

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o.