Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Potraviny, které prospívají trávení

Jestliže máte problémy s trávením, nemusíte hned všechno řešit pomocí léků. V některých případech zcela postačí, když změníte svůj jídelníček. No přesněji řečeno do něj přidáte ty potraviny, které vám pomohou zlepšit zažívání.

Papája

 

Pokud vás trápí zácpa, většinou za to může nedostatek čisté vody a velké množství cukru. Jestli jste si zvykli na užívání projímadel, měli byste vědět, že i ty mohou trávení škodit. Jezte potraviny bohaté na vlákninu, především více zeleniny. Pomohou také fíky či švestky, které necháte přes noc namočené v misce s vodou. Ráno je pak snězte a klidně vypijte i tu odstátou vodu.

 

Nadýmání a plynatost vás dokážou také pěkně potrápit. Doporučujeme omezit sycené nápoje, rozhodně jídlo nehltejte a mezi jídly se moc nepřikrmujte. Ideální je pít bylinné čaje (máta, heřmánek či fenykl) a pomáhá i exotické ovoce - třeba mango, grep či obyčejný banán. Zakysané mléčné výrobky jsou také skvělými pomocníky proti plynatosti.

 

Tyto potraviny byste měli pravidelně jíst

 

  1. Papája - Najdeme v ní obrovské množství proteolytických enzymů, jenž prospívají trávení. Je bohatá na přírodní cukry, proto je nejlepší, když jí sníte samotnou bez živočišných bílkovin, které vás zbytečně zatěžují. Pro zrychlení metabolismu ji snězte půl hodiny před jídlem.
  2. Ananas - Jsou v něm obsaženy cysteinové proteinázy neboli proteiny trávící enzymy. Neprospívají jen našemu zažívání, ale bojují i s nadměrným zánětem a nadměrnou srážlivostí krve.
  3. Bílý jogurt - Díky živým kulturám se zbavíte těch špatných, kvůli kterým trpíte plynatostí, nadýmáním nebo vám způsobují průjem. 
  4. Fenykl - V indii si fenyklová semínka dopřávají po jídle. Skvěle osvěží dech a když je pořádně rozdrtíte mezi zuby, vylučují terpenoid Atheol. To je sloučenina, jež zvyšuje pohyblivost střev a předchází žaludečním křečím.
  5. Fermentovaná (kvašená) zelenina - Měli byste do svého jídelníčku zařadit především kyselé zelí. Pomůže vám i kimchi, což je korejská specialita a skládá se ze zelí, okurek a ředkviček.
  6. Nakládaná neboli zavařená zelenina - Obsahuje spoustu aktivních kultur - zdraví prospěšných bakterií a enzymů.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.