Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Těhotenství má vliv i na spánek

Během těhotenství se děje v těle matky mnoho změn, které se dotýkají nejen fyzické stránky, ale i psychické. Také charakter spánku se mění – jinak se vám bude spát na začátku těhotenství a jinak těsně před porodem.
Žena spící v posteli

Během prvních týdnů těhotenství není spánek intenzivní

Během prvních týdnů těhotenství zažijete v těle hormonální bouři. V tomto období není neobvyklá ospalost a malátnost. Proto je důležité naslouchat svému tělu. Odpočívejte během dne, relaxujte, nechte na sebe působit blahodárnou masáž či relaxační cvičení.

Od 16. týdne těhotenství se organismus přizpůsobuje

V tomto období se zvyšuje hladinu estrogenů v krvi, což má za následek to, že se žena cítí méně unavená a zvyšuje svou aktivitu. Překvapit by vás neměla ani nervozita a podrážděnost, která není pro nastávající matky neobvyklá. Po fyzické stránce se žena zakulacuje a přibírá na váze.

V těhotenství nepodceňujte přípravu k spánku

Během celého těhotenství platí to, že spánek je důležitý i během dne. Spánku může bránit i oteklá nosní sliznice, proto si podložte hlavu vyšším polštářem. Noste na noc speciální kompresní punčochy, které zabraňují křečovým žilám a brání zadržování tekutin v těle. Zachovávejte v místnosti, kde spíte, dostatečně vlhký vzduch, aby se vám dobře usínalo.

Během 20. až 40. týdne těhotenství je častý přerušovaný spánek

V tomto období můžete pocítit řadu zdravotních potíží, které souvisejí s pokročilým těhotenstvím. Mohou vás bolet záda, natékat nohy, svědit pokožka. Spánek je také během noci přerušovaný a neklidnější. Příčinou mohou být i obavy z blížíciho se porodu.

V těhotenství si zvykněte spát na boku

V posledním trimestru těhotenství se nedoporučuje spát na zádech, protože rostoucí děloha to neumožňuje. Děloha totiž tlačí svou váhou na záda, na střeva a cévy, a to by mělo vliv na krevní tlak a trávení. Zvykněte si spát na boku. Pokud budete spát na pravém boku, nezatěžujete tolik srdce. Na levém se zase zlepšuje průtok krve a podporuje se činnost ledvin. Pokud vás chytají křeče do nohou, podložte si je polštářkem – zlepší se tak průtok krve žilami. Během (ale i mimo) těhotenství je také dobré používat speciální pohankové a bylinné polštáře.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů