Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Těhotenství má vliv i na spánek

Během těhotenství se děje v těle matky mnoho změn, které se dotýkají nejen fyzické stránky, ale i psychické. Také charakter spánku se mění – jinak se vám bude spát na začátku těhotenství a jinak těsně před porodem.
Žena spící v posteli

Během prvních týdnů těhotenství není spánek intenzivní

Během prvních týdnů těhotenství zažijete v těle hormonální bouři. V tomto období není neobvyklá ospalost a malátnost. Proto je důležité naslouchat svému tělu. Odpočívejte během dne, relaxujte, nechte na sebe působit blahodárnou masáž či relaxační cvičení.

Od 16. týdne těhotenství se organismus přizpůsobuje

V tomto období se zvyšuje hladinu estrogenů v krvi, což má za následek to, že se žena cítí méně unavená a zvyšuje svou aktivitu. Překvapit by vás neměla ani nervozita a podrážděnost, která není pro nastávající matky neobvyklá. Po fyzické stránce se žena zakulacuje a přibírá na váze.

V těhotenství nepodceňujte přípravu k spánku

Během celého těhotenství platí to, že spánek je důležitý i během dne. Spánku může bránit i oteklá nosní sliznice, proto si podložte hlavu vyšším polštářem. Noste na noc speciální kompresní punčochy, které zabraňují křečovým žilám a brání zadržování tekutin v těle. Zachovávejte v místnosti, kde spíte, dostatečně vlhký vzduch, aby se vám dobře usínalo.

Během 20. až 40. týdne těhotenství je častý přerušovaný spánek

V tomto období můžete pocítit řadu zdravotních potíží, které souvisejí s pokročilým těhotenstvím. Mohou vás bolet záda, natékat nohy, svědit pokožka. Spánek je také během noci přerušovaný a neklidnější. Příčinou mohou být i obavy z blížíciho se porodu.

V těhotenství si zvykněte spát na boku

V posledním trimestru těhotenství se nedoporučuje spát na zádech, protože rostoucí děloha to neumožňuje. Děloha totiž tlačí svou váhou na záda, na střeva a cévy, a to by mělo vliv na krevní tlak a trávení. Zvykněte si spát na boku. Pokud budete spát na pravém boku, nezatěžujete tolik srdce. Na levém se zase zlepšuje průtok krve a podporuje se činnost ledvin. Pokud vás chytají křeče do nohou, podložte si je polštářkem – zlepší se tak průtok krve žilami. Během (ale i mimo) těhotenství je také dobré používat speciální pohankové a bylinné polštáře.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.