Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Těstovinová dieta

Vyzkoušejte shodit přebytečné kilogramy s pomocí těstovinové diety. Tato dieta je důkazem toho, že hubnout se dá s chutí i plným žaludkem.

Těstoviny s masem a zeleninou

Něco málo o původu těstovin

Těstoviny přivezl do Itálie v roce 1292 Marco Polo, když se vracel z Číny. Obecně však převládá názor, že těstoviny pocházejí z Itálie.

Proč zrovna těstoviny?

  • těstoviny zasytí
  • obsahují dostatek sacharidů
  • obsahují minimum tuků
  • mají nízký glykemický index (GMI)
  • dodávají energii
  • nezatěžují inzulinový aparát
  • celozrnné těstoviny obsahují vlákninu

Vhodné druhy těstovin

Je jasné, že nejsou těstoviny, jako těstoviny. Rozlišujeme 4 základní druhy těstovin: vaječné těstoviny (k výrobě se kromě obilných výrobků používají vejce), bezvaječné těstoviny (bez přídavku vajec, pouze z mlýnských obilných výrobků), celozrnné těstoviny (z pšeničné celozrnné mouky, obsahují řadu vitamínů skupiny B) a ostatní těstoviny, do nichž se řadí těstoviny vyráběné z rýže, pohanky, amarantu, brambor a další.

Nejvhodnějšími druhy při této dietě jsou těstoviny celozrnné, amarantové, pohankové a rýžové. Dopřát si můžeme také malou porci těstovin semolinových a bezvaječných.

Co k těstovinám?

K těstovinám je povoleno jíst drůbeží maso, zeleninu a ovoce. Omáčky k těstovinám nezahušťujte moukou ani tučnou smetanou. Rovněž se vyhneme oleji (používáme pouze olivový olej, a to v minimálním množství), tučným sýrům a přesoleným uzeninám.

Denní spotřeba těstovin při těstovinové dietě

Při těstovinové dietě konzumujeme těstoviny dvakrát denně - 100 gramů těstovin s přílohou k obědu a 100 gramů těstovin k večeři. K dopolední svačince si dopřejeme kousek ovoce, k odpolední svačince kousek zeleniny. Snídaně by se měla skládat ze dvou plátků celozrnného chleba (jednoho celozrnného rohlíku) a dvou plátků kvalitní šunky a nebo nízkotučného sýra. Denně vypijeme alespoň 2 litry tekutin (čistá voda, neslazený bylinkový čaj, apod).

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů