Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Těstovinová dieta

Vyzkoušejte shodit přebytečné kilogramy s pomocí těstovinové diety. Tato dieta je důkazem toho, že hubnout se dá s chutí i plným žaludkem.

Těstoviny s masem a zeleninou

Něco málo o původu těstovin

Těstoviny přivezl do Itálie v roce 1292 Marco Polo, když se vracel z Číny. Obecně však převládá názor, že těstoviny pocházejí z Itálie.

Proč zrovna těstoviny?

  • těstoviny zasytí
  • obsahují dostatek sacharidů
  • obsahují minimum tuků
  • mají nízký glykemický index (GMI)
  • dodávají energii
  • nezatěžují inzulinový aparát
  • celozrnné těstoviny obsahují vlákninu

Vhodné druhy těstovin

Je jasné, že nejsou těstoviny, jako těstoviny. Rozlišujeme 4 základní druhy těstovin: vaječné těstoviny (k výrobě se kromě obilných výrobků používají vejce), bezvaječné těstoviny (bez přídavku vajec, pouze z mlýnských obilných výrobků), celozrnné těstoviny (z pšeničné celozrnné mouky, obsahují řadu vitamínů skupiny B) a ostatní těstoviny, do nichž se řadí těstoviny vyráběné z rýže, pohanky, amarantu, brambor a další.

Nejvhodnějšími druhy při této dietě jsou těstoviny celozrnné, amarantové, pohankové a rýžové. Dopřát si můžeme také malou porci těstovin semolinových a bezvaječných.

Co k těstovinám?

K těstovinám je povoleno jíst drůbeží maso, zeleninu a ovoce. Omáčky k těstovinám nezahušťujte moukou ani tučnou smetanou. Rovněž se vyhneme oleji (používáme pouze olivový olej, a to v minimálním množství), tučným sýrům a přesoleným uzeninám.

Denní spotřeba těstovin při těstovinové dietě

Při těstovinové dietě konzumujeme těstoviny dvakrát denně - 100 gramů těstovin s přílohou k obědu a 100 gramů těstovin k večeři. K dopolední svačince si dopřejeme kousek ovoce, k odpolední svačince kousek zeleniny. Snídaně by se měla skládat ze dvou plátků celozrnného chleba (jednoho celozrnného rohlíku) a dvou plátků kvalitní šunky a nebo nízkotučného sýra. Denně vypijeme alespoň 2 litry tekutin (čistá voda, neslazený bylinkový čaj, apod).

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.