Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Vegetariánství pro a proti

Lidé, kteří nejedí maso si pochvalují, jak se příjemně osvobodili od nezdravé zátěže. Oponenti naopak před vegetariánstvím varují a tvrdí, že maso je podstatná část výživy...

Sendvič s listovým salátem

Vegetariánství ANO!

Maso přináší tělu hodně rizik

Maso je vysokotučnou potravou. Vysoké množství tuku přispívá k obezitě a dalším civilizačním nemocem. Maso je i bohatým zdrojem cholesterolu. Přispívá k ucpávání cév.
Naopak rostlinná potrava neobsahuje cholesterol, působí preventivně a léčebně. Maso je vysokobílkovinnou potravou a působí při ztrátách vápníku z těla (nadbytek bílkovin přetěžuje ledviny).
Některé rakovinové nemoci souvisí s požíváním živočišných bílkovin a jejich nadměrná konzumace způsobí, že tělu chybí vláknina.

 

Maso zvířat obsahuje zárodky nemocí

Maso zvířat velmi často obsahuje skryté nebo potlačené zárodky nemocí, růstové hormony, zbytky antibiotik, solí a nitrátů. Tyto faktory působí silně degenerativně a je prokázáno, že lidský organismus reaguje na maso jako na cizorodou látku a brání se.

 

 

Lze maso nahradit?

Pestrá rostlinná strava, sója a rozumné množství mléčných produktů zajistí všechny potřebné živiny a je daleko vhodnější než masitá strava.

 

Vegetariánství NE!

Maso je pro naše tělo velmi důležité

Maso má ve výživě velmi důležitou úlohu. Je zdrojem plnohodnotných bílkovin a pouze ty obsahují všechny esenciální aminokyseliny, které si tělo samo neumí vytvořit. V tomto ohledu není žádná rostlinná bílkovina plnohodnotná.

Konzumace masa se mění s věkem

Maso je důležité v období růstu dětí, je zdrojem bílkovin, minerálních látek, železa a vitaminů A, D a B.
Maso je bohaté na všechny esenciální aminokyseliny budující svalovinu, proto je důležité v jídelníčku i pro těhotné, sportující a fyzicky pracující.

 

Jak často jíst maso?

Váš jídelníček by měl obsahovat alespoň třikrát v týdnu kvalitní maso. Z hlediska prevence obezity je důležité konzumovat maso libové. Jednu až dvě porce masa by měly tvořit mořské ryby.


Názory jsou dost odlišné, ale volba být či nebýt vegetariánem je pouze na vás. Pokud jste přesvědčeni, že vám maso chybět nebude, zkuste to na měsíc....na rok nebo třeba na celý zbytek života a účinky posuďte sami na sobě.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.