Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Víte kdy jíte?

Počítáte si kalorie? Pokud ano, tak byste si nejspíš měly přestat myslet, že vás to zachrání. Jak se ukazuje v nových výzkumech, nezáleží jen na tom, co jíte, ale také kdy jíte.

Koláč jako hodiny na hlávkovém salátu

Po čem myši tloustnou

Zdroj:Nejnovější studie provedná vědci ze Salkova institutu v San Diegu naznačuje, že bychom se měli přinejmenším stejně zaměřovat na to, v jaké časy jíme, jako na to, co je obsahem toho jídla. Je fakt, že když nepřijmete víc kalorií, než kolik energie spotřebujete, pak logicky nemůžete přibrat na váze, ale váha taky není všechno - záleží jako co si tělo ty kalorie ukládá a na co se je rozhodne nebo nerozhodne použít. Výše zmínění vědci krmili stejným množstvím jídla dvě skupiny myší, přičemž jedna skupina dostávala jídlo jen během stejných osmi hodin každý den a ta druhá mohla jíst po celou dobu. I když množství živin bylo stejné, skupina s možností jíst přes celý den více trpěla obezitou a také měla obecně v horším stavu orgány. Čím to je Naše orgány mají údajně něco jako úřední hodiny, během kterých fungují na plný výkon, no a po zbytek dne mají tak nějak volno a napůl spí. Které konkrétní hodiny to budou záleží na tom, jak pravidelný máte denní režim - tělo se dokáže přizpůsobit, ale jenom do určité míry. Potřebuje mít jasno, kdy se jí a kdy ne. Pokud jíte během hodin, ve kerých to tělo neočekává, koledujete si celkově o horší zdraví - větší riziko obezity, větší zánětlivost (s čímž pravděpodobně souvisí i horší stav pokožky), rychlejší stárnutí orgánů a větší riziko různých metabolických a civilizačních chorob.

 

Ponocováním ke kilům

Zdroj:A zřejmě je na vině právě naše civilizace - v současnosti máme čím dál tím nepravidelnější stravovací režim, a to z celé řady důvodů. Předně už dlouho neplatí, že se zapadnutím sluníčka končíme práci i většinu jiných aktivit a jdeme spát. Díky hodinám už celá staletí můžeme teoreticky fungovat po celých 24 hodin. Dnes je navíc čím dál tím snadnější dostat se k jídlu v jakoukoli hodinu - fastfoodové řetězce mívají nezřídka otevřeno do pozdních nočních hodin, ne-li non-stop. A taky všichni máme ledničky. A mikrovlnky. A konečně počítač je takový stroj prokletý, který nás k sobě často dokáže připutat na celou noc, kdy prostě musíme dohrát ještě jedno kolo hry, prohlídnout si ještě jeden příspěvek na facebooku, podívat se na ještě jeden díl našeho oblíbeného sitcomu, dopsat ještě jeden úkol, přečíst si ještě jedno pdfko a tak dále a tak podobně. No a vydržet ponocovat několik hodin po půlnoci, to se dělá na lačno jen velmi těžko (i když v tomhle případě byste si asi nevybrali, ani noční hladovění vzhůru by nebylo dvakrát prospěšné, o nedostatku spánku ani nemluvě). Jak z toho ven Zkuste se prostě rozhodnout, ve které pevné časy (přes den budete jíst). Není tak úplně důležité, které přesně časy to budou, to záleží na tom, jak pružný je váš denní rozvrh, ale měly byste ty časy pravidelně dodržovat (a taky by se veškeré jezení pravděpodobně mělo vlézt do rozmezí ne víc jak půl dne). Když si na tom dáte záležet, vaše tělo vám poděkuje.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů