Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Chcete zhubnout? Vyzkoušejte ketonovou dietu

Je to alternativní dieta, která se může skrývat i pod jiným názvem - Atkinsova dieta či bezsacharidová dieta. Tvůrce ketonové diety je americký doktor Robert Atkins. Podle jeho teorie může za vznik cukrovky a obezity právě zvýšený příjem sacharózy (cukru) a bílé mouky. Základem ketonové diety je vyšší příjem bílkovin.

Žena s nádherným úsměvem

 

Jak funguje?

 

V případě, že se rozhodnete ketonovou dietu vyzkoušet, byste měli vědět, že v jídelníčku se budou objevovat pouze potraviny, které jsou bohaté na bílkoviny, mají přijatelné množství tuku, ale minimum sacharidů. Nezáleží jen na tom, co jíte, ale také musíte jíst pravidelně - ideálně 5x denně (můžete i víckrát). Musíte dodržovat i pitný režim. Pijte minimálně 2,5 litru denně. Díky této stravě se tělo bude pomalu dostávat do stavu, jenž se nazývá ketóza. Jakmile bude vaše tělo v ketóze, začnete ztrácet na váze. Výsledky vás možná překvapí.

 

Ketóza je chemický proces, při němž se uvolňuje energie z tuků. Ano, čtete to správně. Tělo nezískává energii z cukrů, ale z tuků. Do stavu ketózy se ale nedostanete, pokud neomezíte příjem cukrů za den - max. 40 g. A jak vlastně poznáte, že už jste dosáhli tohoto stavu? Když budete vše dodržovat, omezíte cukry a budete i pravidelně jíst, tak by se tělo mělo dostat do ketózy asi za 2 - 3 dny. Poznáte to, protože se u vás objeví mírná zácpa, což je normální. Měla by zmizet do 3 dnů. Jestli si chcete být opravdu jistí, existují i speciální diagnostické proužky, které se dají zakoupit v lékárně.

 

Co byste měli a neměli jíst?

 

Nemusíte se stravovat jednotvárně. Střídejte jednotlivé potraviny jako je - maso, vejce, ryby, mléčné výrobky, sýry, tofu, rajčata a spoustu dalších. Rozhodně se ale vyhněte pečivu, těstovinám, luštěninám, bramborám, rýži a nejezte ani vločky, mouku, ovoce, sladkosti a jiné pochutiny. Alkohol a kávu také omezte a poctivě si hlídejte hranici 40 g sacharidů za den.

 

Jídelníček na 3 dny - vzor

 

1. den

 

  • Snídaně - nízkotučný tvaroch se skořicí
  • Svačina - 1 celá okurka
  • Oběd - kuřecí plátky na přírodní způsob
  • Svačina - nízkotučný cottage sýr
  • Večeře - uzená makrela

 

2. den

 

  • Snídaně - 150 g šunky, zelená paprika
  • Svačina - 4 vejce natvrdo (bez žloutků)
  • Oběd - přírodní steak, okurkový salát
  • Svačina - proteinovo-syrovátkový koktejl
  • Večeře - tuňák ve vlastní šťávě

 

3. den

 

  • Snídaně - míchaná vejce se zeleninovou oblohou
  • Svačina - bílý jogurt
  • Oběd - dýňová polévka, salát z rukoly a k tomu losos na másle
  • Svačina - sýrový talíř
  • Večeře - rajčata s mozzarellou a olivovým olejem

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.