Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Co bychom měli jíst v zimním období?

V chladném počasí se snažíme zahřát jakýmkoli způsobem. Zkuste ale zvážit, co byste měli zařadit do svého jídelníčku v zimním období. Vhodnými surovinami totiž prohřejete své tělo i zevnitř, což je přinejmenším stejně důležité, jako několik vrstev oblečení.

Koření a potraviny, které vás zahřejí

 

Podle předpovědi počasí by se za pár dní mělo opět ochladit. Takže si zase vytáhneme rukavice, šály, čepice a teplejší bundy. Patříte mezi “zmrzlíky”, kterým nepomůže ani mnoho vrstev oblečení? Je vám neustále zima a chtěli byste toto nepříznivé počasí přečkat pěkně pod dekou? Zahřát se můžete i zevnitř. Záleží na tom, co sníte a vypijete.

 

  • V zimním období byste měli preferovat tepelně zpracované suroviny

 

Mléko a mléčné výrobky budou vaše tělo spíše ochlazovat. Proto je v zimě vyměňte za kvašenou zeleninu. Mléčné výrobky v zimním období příliš zahleňují plíce, zhoršují trávení a zbytečně překyselují organismus. V kvašené zelenině je naopak spousta živých bakterií, které mnohem lépe prospějí našemu zdraví. Zkuste tedy jíst kysané zelí či tzv. “pickles”.

 

Zapomeňte na syrovou zeleninu nebo se alespoň snažte minimalizovat její množství. Mnohem vhodnější je tepelná úprava. A klidně k ní přidejte i trochu koření. Pokud si ale občas rádi dopřejete zeleninu jen tak ke svačince a v práci nemáte čas ani na nějaké to menší vaření, stačí ji nakrájet na menší kousky, vložit do misky a zalít horkou vodou. Nechte ji namočenou alespoň 3 minuty, aby změkla. Tím pádem se chlad sníží a s vhodným kořením vám bude chutnat mnohem víc.

 

Když se budete chtít zahřát horkým čajem, dejte přednost raději ovocnému nebo černému. Zelený čaj vynechejte, neboť má ochlazující účinky. Do každého hrníčku čaje si můžete přidat ½ lžičky skořice, která vás nejen zahřeje, ale také zlepší trávení.

 

Pravidelná porce masa je také důležitá. V tomto období ale jezte více pečených a dušených mas s omáčkami - svíčková, guláš a jiné. A nezapomeňte ani na vhodné prohřívací koření. Patří tu kari, paprika, pepř, hřebíček, chilli papričky, badyán či skořice.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.