Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Děti jako tlouštíci

"Z toho vyroste" mávnete často rukou nad buclatým dítětem. Pravdou je, že z malého metráčka může skutečně vyrůst štíhlá žena či muž, ale také nemusí. Navíc roli hraje i dědičnost - šance až 80%, že se vaše dítě bude s váhou trápit.
Holčička držící se na houpačce
Pamatujte, že změnit jde i to, co je dáno. Obézních dětí, tedy těch, které jsou skutečně hodně tlusté, je u nás kolem 10%. Kromě toho jsou děti s mírnou nadváhou - okolo 25%.
Statistikám se nelze divit, třetina naší populace má velikost XL nebo XXL! Z toho pouze malé procento je dílem genetiky, většinou si za tloušťku můžeme sami - díky pohodlnému životnímu stylu.

Genetické předpoklady obézních dětí

Genetika skutečně z velké části ovlivňuje to, jak vypadáme. Jestliže jsou oba rodiče obézní, v osmdesáti procentech bude takové i jejich dítě. Pokud je obézní jeden rodič, šance na na obezitu u dítěte je čtyřicetiprocentní.
Dítě může dědit dispoziční faktory, ale i druh metabolismu, který je u silnějších lidí pomalejší.

Proč děti tloustnou

Největším současným problémem tloustnutí dětí je pohodlnost rodičů a výchova. Dříve bylo pro děti trestem, když nemohly jít ven, do tělocvičny či sportovat a hrát si venku. Dnešní děti jsou rády, že tyhle věci dělat nemusí a radši zůstanou doma u počítače.

Vliv na tloušťku může mít kromě genetiky:

  • porucha štítné žlázy (pouze mizivé množství dětí trpí touto poruchou)
  • špatně zvolená strava
  • nepravidelnost stravy
  • pití sladkých limonád
  • pomalý metabolismus (nelze jej příliš ovlivnit)
  • málo pohybu
  • neúplnost rodiny (dítě řeší jídlem deprese z odchodu rodičů)

Nechcete buclaté dítě?

Čím dříve budete své dítě učit zdravým stravovacím návykům a podporovat jej v pohybových činnostech, tím lépe.

 

  • Buďte pro děti vzorem - necpěte se před dětmi dorty, knedlíky apod., těžko je pak budete nutit k zeleninovému salátu. Je to pouze na vás!
  • Dětem se věnujte - nevymlouvejte se, že nemáte čas a věnujte jim každou možnou chvilku.
  • Hýbejte se s dětmi - trávit volno nicneděláním ke štíhlosti nepřispěje. Choďte s dětmi na procházky, vezměte kolo a utíkejte společně ven.
  • Děti se nesmí nudit - děti často jídlem zahání nudu. Najděte jim nějaké koníčky, zájmové kroužky apod.
  • Porušte jako rodič tradice - vyměňte sladkosti, bonboniéry i třeba dort k narozeninám za něco zdravějšího. Dort nemusí být plný smetany, zkuste ovocnou variantu s tvarohem.
  • Zapojte do hubnutí rodinu - je pouze ve vaší moci, jaký určíte životní styl rodiny. Dítě bude respektovat to, co vidí jako vzor u vás. Promluvte do duše i prarodičům - ať místo sladkostí darují dítěti raději lístky do zoo.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.