Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dieta pro nekuřáky – 1.díl

Ať už jste se rozhodli přestat kouřit nebo jste právě přestali, jistě vám přijde vhod několik dietních rad. Pro novopečené nekuřáky je zde první díl, ve kterém se dozvíte nejdůležitější kroky prvních týdnů.

Stetoskop s jablkem omotaném metrem

<!-- -->

Přestali jste kouřit? S dietami vyčkejte!

V první fázi odvykání kouření je nejdůležitější ve svém rozhodnutí vytrvat a nezatěžovat se zbytečnými dietami. Ty společně s absencí nikotinu mohou vyvolat neutišitelné depresivní stavy, proto se netrapte myšlenkami na to, co všechno jste zase spořádali a buďte šťastní, že jste vydrželi další den bez cigarety. Momentálně je to nejdůležitější krok ve vašem životě a je tedy nezbytné, abyste se cítili dobře.

Jistě máte obavy, abyste nepřibrali x kilogramů jako vaši známí, kteří se rozhodli nekouřit dávno před vámi. Musíte však počítat s tím, že se nějaké to kilo i na vašem, jinak bezchybném, těle usadí a ani nepostřehnete, jak rychle jste přibrali. Nicméně, kolika kilogramům to dovolíte, záleží jen na vašem přístupu. Protože vy i vaše tělo bude vyžadovat jakoukoliv náhražku (většinou se jedná o jídlo), měli byste zvýšit tělesnou aktivitu. Začnete-li spalovat více kalorií, nabraných kilogramů bude nepatrně.

Nejdříve dodejte tělu potřebné vitaminy a minerály

Toxiny v cigaretách vás po celou dobu kouření připravovaly o spoustu vitaminů, minerálů a další látky. Je na čase, abyste to svému tělu vynahradili a snažili se o co nejvyšší přísun všech stavebních prvků, které jsou pro vás životně důležité. Začněte pravidelně užívat ovoce a zeleninu, nejlépe v syrovém stavu. Dopřejte si vše, v čem je obsažen vápník, hořčík a samozřejmě spousta vlákniny, jež zaručí snadnější vyprazdňování.

Je známo, že kouření zpomaluje trávení a má vliv na rychlost metabolismu. Možná vás tedy překvapí, že hlad pocítíte dříve, nemusí vás to ale vůbec znepokojovat. Zdravá životospráva vyžaduje 5 až 6 menších porcí jídla denně, proto se nebojte jíst častěji, než jste byli zvyklí. Během dvou až tří měsíců po poslední cigaretě se vaše chutě i touha po náhražkách upraví a můžete se bez obav pustit do účinné diety. Nečeká vás už žádný stres ani případný jo-jo efekt.

V druhém díle vám odhalíme jednoduché triky, po kterých určitě nepřiberete.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.