Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Dieta ze středomoří

Jak je známo, lidé z jižní Evropy se dožívají vysokého věku, což je zapříčiněno jejich zdravou kuchyní, bohatou na zeleninu, ryby, drůbež, ovoce apod. Drží se tak přirozeného stylu stravování.

Plátky pečeného masa s hlávkovým salátem a zeleninou

Odborníci tuto stravu zkoumají již mnoho let a nazvali ji středomořskou dietou. Nejen, že se tamní obyvatelé díky ní dožívají vysokého věku, ale na jejich těle není ani gram tuku navíc.

Středomořská dieta – zásady

  • Všechen tuk, který používáte, ať už olej, margarín, máslo či sádlo, nahraďte panenským olivovým olejem.
  • Co se týče masa, přednost dejte rybám a drůbeži. Hovězí a vepřové maso si dopřejte jen občas. Záleží taky na způsobu úpravy masa. Upravujete-li maso tepelně, potom nejlépe na panenském olivovém oleji. Nejvhodnějším kořením jsou bylinky.
  • Jezte hodně zeleniny a to nejlépe čerstvé. Vhodné je jíst zeleninu syrovou kdykoliv během dne nebo jako přílohu k masu či z ní připravovat míchané saláty.
  • Jste-li zvyklý dávat si po jídle moučník, tak na sladké dorty zcela zapomeňte. Ideálním moučníkem je sladké čerstvé ovoce.
  • K jídlu si klidně dejte červené víno.
  • Zapomeňte na majonézy a podobně nezdravé potraviny.

Dodržovat zásady středomořské diety není vůbec složité. Jezte střídmě v pěti porcích denně a změny na vašem těle rozpoznáte určitě brzy.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 Railsformers s.r.o.