Dietní triky, které uspokojí chuťové pohárky

Překonat velkou chuť na něco sladkého či nezdravého, bývá v mnohých případech skutečně problém. Když zhřešíte jednou za čas, nic se neděje. Je-li to ovšem pravidelně, vašim křivkám ani zdraví to rozhodně neprospěje. Víte, jak uspokojit své chuťové pohárky v takovém případě?

Zelené jablko omotané metrem

Dietní triky, foto: sxc.huJak na boj se zákeřnými chuťovými pohárky

Boj se zákeřnými chuťovými pohárky, které mají ze všeho nejradši sladká a nezdravá jídla, nemusí být tak těžký, jak se může na první pohled zdát. Jen je potřeba vědět, jak je zdravě zmást. V tomto případě lékař a vedoucí výzkumného centra univerzity v Yale, Davit Katz, radí následující: „Oblíbí-li si naše chuťové pohárky něco dobrého, nutí nás to jíst stále dokola. Mají ale i slabou stránku, a to takovou, že se dají lehce ošálit. Pokud nedostanou své oblíbené jídlo, naučí se mít v oblibě něco jiného. Proto zkuste do svého jídelníčku pomalu zařazovat zdravější věci a zároveň také nepříliš vhodné potraviny pomalu vyřazovat. Podaří-li se vám to, budete během pár týdnů při výběru pokrmu automaticky sahat po zdravější variantě.“ Tato rada rozhodně stojí za vyzkoušení, nemyslíte

Další rady, jak zmást chuťové pohárky

  • I během hubnutí či udržování linie můžete zhřešit. Dopřejte si pravidelně, maximálně však jednou za den, malý čtvereček kvalitní tmavé čokolády s vysokým obsahem kakaa (70% a více). Díky tomu malému dietnímu triku můžete ošálit své chuťové pohárky a zároveň také postupně snižovat jejich touhu po sladkých pokrmech.
  • Konzumujte pravidelně malé porce jídla s bohatým složením potravin na talíři. Čím pestřejší jídlo na talíři bude, tím lépe uspokojíte své chuťové pohárky a zároveň také snížíte pozdější touhu po jídle.
  • Pravidelně konzumujte omega 3 mastné kyseliny. Bohatým zdrojem těchto zdraví prospěšných kyselin jsou například losos, pstruh nebo vlašské oříšky. Další možností je přijímat omega 3 mastné kyseliny v podobě kapslí. Doporučené množství kapslí konzumujte přibližně 30 minut před obědem.
  • Abyste zamezili přejídání, zkuste před jídlem vypít sklenici vody s ledem. Díky tomuto dietnímu triku se budete cítit dříve syti a zároveň také donutíte své tělo k tomu, aby při zahřívání na optimální teplotu, spálilo více kalorií.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2020 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies