Hračky našeho dětství mají stále své kouzlo

Pamatujete doby, kdy jste si jako malí hráli s hračkami jako Mončičák, panenka Barbie nebo jak jste okraj silnice brázdili na korbě plastové miniatury auta značky Tatra? V mém dětství (90. léta) vládly světu jiné hračky, než které můžeme na trhu objevit dnes. Přesto plyšové hračky patří stále k oblíbeným. 

Plyšový medvídek

Z prvních elektronických hraček na nás “útočily” z Ruska kapesní herní konzole. Já po svém starším bratrovi podědila digihru “Jen počkej zajíci”, kde úkolem vlka bylo sbírat padající vajíčka. Černobílé displeje s jednoduchým ovládáním pomocí čtyř tlačítek se dnes řadí už k “prehistorickým” hrám. Ve srovnání s dnešními elektronickými nebo online hrami, které oplývají 3D grafikou, jsou vzpomínky na tyto hry opravdu úsměvné.

Moderní doba s sebou přináší i změny hraček a všeobecně změnu stylu ve hraní dětí. Hračka slouží ke hře a k upoutání pozornosti dítěte. Často rozvíjí motorické a psychické schopnosti, ale také pomocí hraček dochází ke sblížení rodiče se svým dítětem. Existují také naučné a hudební hračky, které rozvíjí myšlení dítěte. Vždy je nutné vybírat hračku přiměřeně k věku dítěte.

Nákup hraček by měl být také podmíněm pohlavím našich nejmenších. Jiné hračky budeme kupovat pro holky, jiné hračky pro kluky. Nejčastější hračkou pro holčičky jsou panenky a pro ně různé šatičky. K dokonalosti chybí už jen domeček pro panenky. Velmi oblíbené jsou také různé kuchyňky a domácí spotřebiče. Děvčata rády napodobují své maminky a chtějí mít svou vlastní domácnost.

Chlapce zajisté osloví různé druhy aut, vojenská tematika a v současné době i online hry. Velmi oblíbené jsou hračky podle vzoru filmů s robotickým nádechem, kdy dochází k přeměně robotů v auta.

K rozvoji dítěte však nejlépe slouží hračky tvárné. Pro nejmenší potomky jsou vhodné různé stavebnice. Pokud jim jejich rodič předvede různé možnosti tvorby, dokáže se dítě brzy účelně zabavit samo, a rozvíjet se tak při podobných hrách. Moderní elektronické hračky jsou dnes těmi nejmenšími silně preferovány, protože jsou jejich hlavičky silně ovlivňovány reklamou. Mají pocit, že musí mít každou novinku, kterou výrobci hraček uvedou na trh. Po chvíli je omrzí a vyžadují novou módní hračku, kterou právě zahlédli v jiné reklamě. Přiznejme si, že toto počínání našich malých ratolestí je velmi finančně nákladné a také nevýchovné.

Měli bychom naše děti vést k tomu, že hračka není na jeden či dva dny, ale že má svou hodnotu stále, a to i tehdy, pokud mu koupíme novou. Schválně, kolik z vás má svou nejoblíběnější, naprosto ušmudlanou, ale přesto zbožňovanou hračku stále někde na půdě či ve sklepě? 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu
Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Railsformers s.r.o., Zásady zpracování osobních údajů Nastavení Cookies