Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Hubněte na kole

Jízda na kole je jednou z nejoblíbenějších sportovních aktivit Čechů, tak proč ji nevyužít jako prostředek k hubnutí?

Žena v cyklistické přilbě opírající se o řídítka kola

Cyklistika je vhodná pro každého

Cyklistika má spoustu výhod. Není závislá na vašem věku, pohlaví či kondici, můžete ji pojmout individuálně nebo sportovat společně s přáteli či celou rodinou. Je vhodná i pro lidi s nejrůznějšími zdravotními potížemi i pro obézní – cyklistika totiž na rozdíl od ostatních sportů (aerobic, běh, tenis) šetří klouby. Zároveň při ní dochází k vylučování endorfinů – hormonů dobré nálady.

Jak efektivně hubnout na kole

Zatímco posilujete svou kondici, poznáváte krásy okolí, a pokud šlapete správně, dáváte zabrat i svým tukovým polštářkům. Jak ale jezdit na kole, abychom opravdu hubli?

Spalování tuků obvykle začíná po dvaceti až třiceti minutách jízdy. Na kolo proto usedněte alespoň dvakrát týdně po 60 minutách. Určující je vaše tepová frekvence – pokud jste zadýchaní, ale můžete mluvit, právě spalujete tuky. Při větším zatížení spalujete cukry a zvyšujete fyzickou odolnost organismu.

Hlídejte si tep

Chcete-li mít přehled, jak na tom jste, kupte si měřič tepu. Aerobní tepová frekvence (ta, při níž se spalují tuky) se pohybuje mezi 65% až 75% tepového maxima. To si vypočtete tak, že od čísla 220 odečtete svůj věk. Osobní maximum se ale snižuje i zdravotními potíži – například hypertenzí. Ideální je proto nechat si jej změřit u lékaře.

Nepřepínejte se

Pokud máte slabou kondici, začínejte s cyklistikou pozvolna, nepřepínejte se. Raději začínat dvacetiminutovými jízdami než skočit rovnou na dvouhodinovou a pak skučet bolest a dívat se na kolo jako na největšího nepřítele.

Když chcete hubnout rychleji

Chcete-li hubnout rychle a systematicky, vyměňte kolo za spinning. Sice se nebudete kochat krásami přírody, právě příroda vás ale odvádí od pořádného výkonu. Věřte, že v tělocvičně vypotíte mnohem více než venku. Při šlapání na spinningovém kole pracujete s odborem brzdy, takže je zátěž mnohem větší. Dle pokynů instruktorky šlapete do imaginárního kopce, zrychlujete a zpomalujete a hlídáte si svůj tep na sporttesterech.

Při jízdě na spinningovém kole nezapomínejte pít. Nejlepší je čistá voda – během hodiny byste jí měli vypít až jeden litr. Spinning posiluje hlavně nohy a zadek.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.