Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Hubnutí a pečivo – jde to dohromady?

I když se při dietě v mnoha případech doporučuje vynechat konzumaci pečiva, rozhodně to není dobrý nápad. Pečivo naše tělo potřebuje, protože mu dodává potřebné sacharidy. Je ovšem potřeba vědět, jaký typ pečiva zvolit, kolik bychom ho měli jíst a také v jakou denní dobu. Jen tak docílíme toho, že ručička na váze nebude mít tendenci stoupat směrem nahoru.

Houska posypaná semínky

Bílé pečivo obsahuje rychlé sacharidy

Bílé pečivo není pro štíhlou linii příliš vhodné. Obsahuje pšeničnou mouku a také spoustu rychlých sacharidů, které tělo zasytí jen na krátkou dobu. Výsledkem je to, že během chvilky budete mít opět hlad a sáhnete po dalším kousku pečiva. Čím myslíte, že se pravidelná konzumace bílého pečiva ve velkém množství projeví? Ukládáním tuku a přibíráním na váze!

croissant

Celozrnné pečivo prospěje zdraví i linii

Vhodným řešením je konzumace celozrnného (cereálního) pečiva - tmavý chléb, rohlíky, housky, apod. Celozrnné pečivo je takové, které obsahuje na 100 gramů hmotnosti více než 4 gramy vlákniny. I když je tento typ pečiva dražší než klasické (bílé), v konečném součtu ušetříte. Sníte jej mnohem menší množství, které i tak dodá vašemu tělu potřebné živiny a také vám pročistí střeva. Navíc celozrnné pečivo obsahuje nenasycené mastné kyseliny a je prosté cholesterolu, což je účinná prevence srdečně cévních onemocnění.

Ovšem i zde si je potřeba dát pozor - často se můžeme setkat s takzvaným dobarvovaným celozrnným pečivem, které výrobci obarvují karamelem nebo potravinářským barvivem. Je proto důležité sledovat složení jednotlivých druhů pečiva. Dobarvované pečivo poznáme tak, že je až podezřele tmavé a navíc je nadýchané a lehké. Celozrnné pečivo obsahuje kromě mouky pšeničné také podíl žitné, špaldové či grahamové mouky a proto bývá hutnější a těžší. Rozhodně neplatí, že čím tmavší pečivo je, tak tím více je v něm obsaženo vlákniny.

Kdy a kolik pečiva denně sníst?

Celozrnné pečivo se doporučuje konzumovat ráno k snídani a následně pak k odpolední svačině (v případě zvýšené fyzické aktivity). Ženám by měl postačit jeden kousek pečiva o hmotnosti 50 až 60 gramů, muži mohou sníst kousky dva. Není vhodné konzumovat celozrnné pečivo k večeři, protože tak dodáte tělu nadbytek energie, která muže narušit kvalitu spánku.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.3 Počet: 3 Nejlepší: 5 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.