Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak cvičit na dovolené?

Dovolená je období, které všichni milujeme. Ležení na pláži, pojídání dobrého jídla a popíjená míchaných drinků, prostě pohoda. Jenže ... co když nechcete ztratit svoji formu a vrátit se domů s několika kily navíc? 

Rozmotaný krejčovský  metr

Pokud plánujete dovolenou u moře, ale nechcete vypadnout z formy, máme pro vás několik tipů na cviky, které můžete dělat kdekoli a kdykoli. Ideální čas pro cvičení na dovolené je samozřejmě ráno - jednak své tělo probudíte a krásně protáhnete, jednak ještě nebudete unaveni ze sluníčka.

1. Zahřátí

Před každou fyzickou aktivitou je vhodné rozproudit krevní oběh a zvýšit tep, proto ani na dovolené tuto fázi nevynechejte. Pokud se vám nechce obíhat hotel, běhat po pláži či kolem bazénu, zkuste švihadlo. Tato naprosto dokonalá cvičební pomůcka je mnohdy opomíjena, přestože je velmi účinná. Švihadlo má také tu výhodu, že ve vašich zavazadlech nezabere téměř žádné místo. Pro zahřátí by měly stačit tři série po 50 přeskocích. 

2. Záběr

Jakmile jste se zahřáli, je ten správný čas pro samotný výkon. Mezi cviky, které můžete provozovat i bez posilovacích strojů, patří cviky s vlastní vahou. Lehněte si na zem a začněte klasickými sedy lehy, můžete posilovat také spodní bříško např. zvedáním nohou od podlahy ke stropu či klasickými školními nůžkami (kmitáním nohou do stran, jedna přes druhou). Pokračovat můžete třeba kliky, výpady, dřepy, angličáky. Další výborný cvik je zvedání pánve, kdy se lehnete na záda, ruce podél těla, nohy pokrčené tak, aby se prsty rukou dotýkaly pat, a pomalu budete zvedat pánev ke stropu. Všechny tyto cviky by měly být prováděny minimálně po 20 a ve třech opakováních. 

 

Zkušení sportovci si mohou zvýšit zátěž - například PET lahvemi s vodou (při výpadech), kliky na jedné ruce či jedné noze, dřepy provádět s výskokem, nebo si jednoduše dopřát více sérií.

3. Strečink

Na závěr každého cvičení je důležitý strečink, tedy protažení prokrveného těla. Strečink by měl výt prováděn velmi zvolna, tedy pomalým plynulým pohybem nikoli kmitáním. Pokud ucítíte silný tah či bolest, je to špatně. Při mírném napětí v protahovaném svalu je potřeba zpomalit, případně úplně zastavit. Jakmile toto napětí ustoupí, můžete pokračovat v protahování daného svalu o kousek dál. Nepřeceňujte své síly, mohli byste si ublížit.

 

Sportu zdar!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.7 Počet: 3 Nejlepší: 5 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.