Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak se zbavit neustálých výmluv a začít běhat?

Pro naše tělo jsou běhání a chůze přirozenými pohyby. Nemusíme si zdlouhavě promýšlet, kam půjdeme běhat nebo co k tomu potřebujeme. Běhání je prosté. Zaběhat si můžete jít kdykoliv máte zrovna čas. Kromě pohodlných bot, oblečení a láhve s pitím s sebou opravdu nic nepotřebujete. Běhat můžete všude, kde vás napadne, ale pokud jste začátečník, tak raději neběhejte v terénu, který dobře neznáte.

Běžící žena s čepicí

 

Typickou výmluvou, proč lidé neběhají, je prý to, že to neumějí. To je hloupost. Všechno se dá přeci naučit. A vzpomeňte si na to, jak jste jako děti pořád někam utíkali. Ano, tehdy jste ještě nechápali správnou techniku běhu, abyste si nějak neublížili a abyste se naučili správně dýchat. Ale určitě to byla legrace. Dnes můžete zapracovat na technickém vylepšení běhu a pak je nutné už jen pravidelně cvičit. Jedině tak se přece dosáhne praxe.

 

Další mýtus je, že existuje nějaká věková hranice pro běhání. Žádná hranice není a jediný kdo vám stojí v cestě, jste vy sami. Čím jste starší, měli byste si u běhání dávat větší pozor a brát ohledy na váš zdravotní stav. U všech druhů sportu je důležité, aby se člověk zbytečně nepřepínal a věděl, jak si neublížit. Pokud si myslíte, že vám běhání může zničit kolena, pak tuto myšlenku vyžeňte z hlavy. Klouby, vazy, svaly potřebují pohyb, jinak ochabují a slábnou. Stačí se pravidelně pohybovat a dávat svému tělu úměrně snesitelnou zátěž.

 

Běhat můžete jít i ve staré mikině a teplácích, takže vymlouvat se, že nemáte dost peněz na nákup věcí k běhání, je nesmyslné. Ano, když si běhání zamilujete a budete si chtít zvýšit komfort, nakoupíte si lepší obuv, oblečení nebo doplňky (hodinky, které měří tep, držák na láhev, …), tak si holt budete muset připlatit. Ale nic z toho není povinné. Dodržovat pitný režim byste ale měli za každou cenu. Když chodíte běhat pouze rekreačně a do vzdálenosti okolo 10 km, tak vám stačí pramenitá voda. Na delší tratě či na maraton je vhodné doplnit vodu o iontové či jiné nápoje, které vám poskytnou potřebnou energii.

 

Tipy, díky kterým budete běhat s ještě větší radostí

 

Kupte si kvalitní podprsenku. Potřebujete při běhu pevnou podporu a takový materiál, který dobře saje pot a nikde vás nebude řezat. Běžecké boty byste si měli koupit o trošku větší, abyste měli volné místo mezi palcem a špičkou boty. Jinak vám budou otékat nohy, budete mít otlaky prstů a nehty vám mohou slézt. Puchýře taky nejsou nijak lákavé. A tkaničky si pořádně zavažte, raději dvojitou smyčkou. Potítko vám pomůže vyřešit s potem na tváři, který vás potom štípe do očí. Pokud začínáte běhat, nejdřív si vybírejte kratší trasy a postupně si přidávejte.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.