Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jak škodí práce u počítače našemu zdraví?

V dnešní době se bez počítačů jen stěží obejdeme. Každé druhé zaměstnání vyžaduje znalost práce na PC. Víte ovšem, jaké zdravotní rizika sebou práce u počítače přináší?

Žena s opřenou hlavou o ruku hledí do notebooku

RSI - syndrom karpálního tunelu

RSI (Repetitive Strain Injury) neboli syndrom karpálního tunelu je jedním z nejčastějších problémů u lidí, pracujících s počítačem. Jedná se o postižení až poškození středního nervu v oblasti zápěstí, které bývá způsobeno nevhodnou prací s myší. Syndrom se začíná rozvíjet v okamžiku, kdy dochází k dlouhodobému tlaku v oblasti zápěstí (například časté klikání myší, používání nevhodné klávesnice, apod.). Příznaky se projevují bolestmi prstů, poklesem jejich citlivosti, otoky nebo častým mravenčením. Jak tomuto problému předejít? Snažte se, aby ruce při práci na počítači svíraly tupý úhel a zápěstí bylo co nejvíce v rovině. Klávesnici mějte v přiměřené výšce, praktická je také gelová podložka pod myš a rozšířený okraj klávesnice.

Syndrom suchého oka

Při sledování monitoru člověk nemrká tak často, jak by jeho oko potřebovalo. Tím je také omezen výskyt slz, které naše oči potřebují. Slzy slouží jako ochranný obal oka - vyplavují z očí nečistoty, chrání je před mikroby a také se podílí na výživě rohovky. Nejčastějším příznakem SSO je pálení očí. Oči jsou unavené, podrážděné, zčervenají a vidění může být rozmazané a dvojité. Syndrom se dá zmírnit kapkami nebo různými roztoky, které koupíte v lékárně. Při vážnějších problémech je třeba práci u počítače omezit.

Máte ztuhlou šíji?

Nesprávné sezení u počítače je příčinou ztuhlé šíje, častých bolestí zad a ztuhlých svalů v mezilopatkové oblasti. Monitor počítače by měl být umístěný ve správné výšce, přesněji tedy mít horní okraje monitoru ve výšce očí. Monitor mějte přímo před sebou, ve vzdálenosti alespoň 50 cm, abyste se k němu nemuseli sklánět a nebo dokonce otáčet. Ulevíte nejen zraku, ale i krční páteři. Bedra by se měla opírat o židli, aby se při dlouhém sezení nenamáhala.

Máte nohy na zemi? Pokud ne, hrozí vám poškození nervů!

Nohy byste měli mít při práci u počítače na zemi. Při nesprávném způsobu sezení tlak působí na cirkulaci krve a mohou se poškodit nervy. Ideální, zejména pro lidi menšího vzrůstu, je podložka pod nohy. Úhel v kolenou by měl být 90°.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.