Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jogging zlepšuje kondici

Jogging představuje příjemně strávený čas kondičním běháním. O klasický běh v pravém slova smyslu nejde, ale stejně jako on vám dokáže zformovat tělo a zbavit vás přebytku stresu. Co dalšího vám jogging může nabídnout?

Smějící se běžící muž u jehličnatého stromu

Joggingový běh

Mezi běháním a joggingem se objevují určité rozdíly. Joggingové běhání je příjemné, protože námahu si určujete sami. Záleží pouze na vás, kdy se zastavíte, zrychlíte nebo zpomalíte tempo, popřípadě jaký zvolíte terén. Jedná se o kondiční běh, který by neměl přesáhnout 20 až 30 minut. Při joggingu běžíte pomalu, dokonce si i můžete povídat s partnerem, nejde o to, abyste za chvíli nemohli popadnout dech. Pokud byste se raději zaměřili na náročnější či ještě lehčí aktivitu, zde najdete tabulky, podle kterých se můžete rychle a snadno zorientovat.

Dávkujte si jogging postupně

Jogging by se měl stát příjemnou záležitostí, protože běháte na čerstvém vzduchu, často v přírodě. Přitom moc nezáleží na vaši kondici.Ta se vám totiž bude postupně zlepšovat, chce to však pevnou vůli. Zatěžujte tělo postupně – nevadí, když zpočátku nevydržíte s dechem moc dlouho.

Při joggingu dostanete nové nápady

Při joggingu se formuje dolní partie těla (hýždě, stehna, lýtka), ale první výsledky poznáte až za několik týdnů. Jaké partie těla zatěžujete záleží také na tom, jaké volíte tempo a terén. Joggingový běh by se měl provozovat dvakrát týdně. Pohyb na čerstvém vzduchu vám vyčistí hlavu, odprostí vás od každodenní psychické zátěže a navíc – při běhání často přijdete na ty nejlepší nápady.

Jogging vyžaduje kvalitní obuv

Pořiďte si kvalitní běžecké boty, které budou tlumit otřesy a šetřit klouby. Boty musí být dostatečně pevné, ale pohodlné. Vybírejte ve specializované (sportovní) prodejně.

Před joggingem se nezapomeňte rozcvičit

Před samotným během nezapomeňte na rozcvičení, protože zahřejete svaly, připravíte je na zátěž a zamezíte sportovním úrazům. Při běhání nezapomeňte taky správně dýchat, protože málo intenzivní dech bývá příčinou píchání v boku. Zbytek vzduchu v plicích totiž člověku brání dobře se nadechnout. Nadechujte se nosem i ústy, abyste měli dostatečnou zásobu kyslíku v plicích.

Jogging – pro koho je nevhodný?

Jedinci s kardiovaskulárními problémy, vysokým krevním tlakem a některými dalšími těžšími zdravotními problémy, by se měli nejdříve raději poraďit s lékařem. V těchto případech vám mohou pomoci i dlouhé procházky po parcích či zahradách nebo jízda na koni.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.