Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jógová pozice pluhu

Jóga je velmi oblíbenou formou cvičení a určitě se bude těšit oblibě ještě hodně dlouho. Pomocí jógy začnete žít v souladu s prostředím i sami se sebou. Dnes si procvičíme pozici pluhu. Toto cvičení v sobě ukrývá zrod, obnovu a očistu.

Jógová pozice pluhu

 

Pozice pluhu - Halásana

 

Tato pozice není vhodná pro začátečníky. Jedná se už o náročnější cvičení, které je určeno pro pokročilé. Pozice pluhu se provádí většinou po pozici svíčky. Halásana je totiž odpočinkovou polohou. Neměli by ji cvičit lidé, kteří mají zdravotní problémy v oblasti břišní dutiny - kýla a vředové choroby. Pokud máte problémy s páteří nebo vás trápí ischias, raději se této pozici také vyhýbejte.

 

Další kontraindikací je i vysoký krevní a také nitrooční tlak. Halásana vám pomůže zmírnit únavu, stres a perfektně zklidní vaše myšlenky. Zlepšuje činnost orgánů v břišní dutině, tudíž pomáhá i na trávení. Dále prospívá činnosti štítné žlázy a dokonce i ledvin. Díky halásaně si protáhnete páteř, stehna i ramena.

 

Provedení

 

Nejprve si lehněte na záda. Nohy zvedejte při nádechu a s výdechem je opatrně pokládejte za hlavu. Nesmí to být švihem. Váš trup by měl být v poloze kolmo k podložce a nohy musí být neustále propnuté. Proto je nekrčte. Dlaněmi se podpírejte o podložku a vyvíjejte proti podložce mírný tlak, abyste svůj postoj zpevnili.

 

Jestli chcete, můžete prsty propojit a tím se vám podaří mnohem lépe stáhnout lopatky k sobě. Brada musí směřovat do krční jamky, ale krku se nedotýkejte, a kostrč byste měli táhnout směrem ke stropu. Jakmile se špičkami prstů u nohou dotknete podložky (za hlavou), zůstaňte v pozici a snažte se uvolnit celé tělo.

 

Zároveň byste měli toto cvičení pomalu, volně prodýchávat. Když se budete chtít vrátit do původní polohy vleže, nadechněte se a zvedejte nohy do kolmé pozice k podložce. S výdechem pak nohy pomalu pokládejte na zem.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.