Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Mám cukrovku. Co jíst?

Vinou špatného životního stylu a jídelníčku, se počet osob, které trpí cukrovkou stále zvyšuje. V roce 2010 se s touto diagnózou léčilo už celých osm procent populace. Zjistili vám cukrovku? Pojďme si dnes říci, které potraviny pro vás budou ty nejvhodnější.

Pečené plátky topinamburu  v misce

Diabetes mellitus

Civilizační onemocnění vyvolané poruchou tvorby inzulinu, který zajišťuje důležitou rovnováhu mezi množstvím glukózy, jež se syntetuizuje v játrech a jejím využitím. Příčinou cukrovky je buď nedostatečné vylučování inzulinu a nebo jeho neúčinnost. Podle těchto dvou příčin se diabetes rozděluje na diabetes I. typu a diabetes II. typu. A jaké jsou příznaky cukrovky Rozhodně sem patří únava, časté močení a velká žízeň. U někoho se může vyskytnout úbytek na váze, protože jeho organismus nemůže využívat glukózu, tím pádem spaluje tuky.

Vsaďte na inulin

Říkáte si co to je Jde o polysacharid, mající sladkou chuť, který u konkrétních rosltin nahrazuje škrob. Inulin obsahují některé byliny a zelenina a má porobiotické účinky. Zařaďte do svého jídelníčku černý kořen, gobo a topinambur. Exotika vám nevoní Inulin obsahuje také cibule a pór. Co se týče bylin, udělá vám dobře smetanka lékařská, čekanka, oman, pelyněk a arnika. Ale se vším přiměřeně, abyste se vyhnuli nepříjemnému nadýmání.

Melasa (lynnvannoy.wordpress.com)Snižte hladinu glukózy v krvi chromem!

Výzkumy potvrzují, že chrom dokáže hladinu krevního cukru snížit. Pokud nechcete užívat chrom v potravinových doplňcích, jezte dostatek obilovin, sýrů, masa, vaječných žloutků, ořechů, brokolice, droždí a vína. Dobrá je také melasa a čaj z ibišku súdánského. Chrom obsahují pampeliškové listy, červený jetel, kořen lopuchu a nať řebříčku. Pokrmy si můžete okořenit jalovcem, koriandrem a kardamonem. Toto koření obsahuje dostatek chromu.

Co vaše tělo ocení

Jezte houby! Vyzkoušejte žampiony, čirůvku májovku a čirůvku fialovou. Uvařte si pokrmy obsahující houby dvakrát až třikrát za týden.

Na jaře sáhněte po listech potočnice lékařské. Tady dávejte pozor, ať dávkování není příliš vysoké. Stačí, když dvakrát za týden přídáte hrst listů do zeleninového salátu.

Chromem nabitý ječmen. Doporučenou denní dávku chromu zajistí dvě lžičky naklíčeného ječmene denně. Můžete si dopřát i sušené klíčky.

Hladinu krevního cukru mírně sníží zelí. Přidávejte jej do zeleninových salátů, uvařte z něj polévku. Zároveň doplníte vitamin C.

Brokolici zařaďte do jídelníčku i dvakrát za týden.

Koření kurmkuma nebo skořicová kůra podle výzkumu zvyšují aktivitu inzulinu.

Diabetici by něměli zapomínat doplňovat niacin, zinek, aminokyseliny leucin, izoleucin, fenylalanin, lysin a arginin. Velice důležitý je také hořčík. Takže strava diabetiků by měla být bohatá také na luštěniny, mák, mandle, lněné semínko, mořské ryby a řasy a kopřivy! Všechny výše zmíněné vitamíny a minerální látky se podílejí na tvorbě inzulinu.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.