Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Menopauza v jídelníčku

V průběhu menopauzy probíhají v ženském těle výrazné změny, například v rozložení tuku. Nejproblémovější partií bývá často břicho. Nejde však jen o estetické hledisko. Je to jeden z rizikových faktorů cévních a srdečních onemocnění.

Několik druhů sýru na dřevěném prkénku

Buďte svěží, zdravá a štíhlá i během menopauzy. Upravte svůj jídelníček a odlehčíte tělu i mysli. Není na tom nic složitého. Budete krásně vypadat a pocítíte lehkost života. Předejděte nepříznivým dopadům menopauzy a udržte si svou váhu.

Menopauza v jídelníčku - tuky

Problémem je fakt, že ženy v přechodu často mění své chutě. Konzumují více cukrů a tuků, protože jim to jejich chuťové buňky napovídají. To je však úplně opačný postup. Ženy by měly v tomto období omezit právě příjem cukru a tuků a nahradit je zeleninou. Měly by upřednostňovat nenasycené mastné kyseliny, které zabraňují zužování cév a podporují imunitu. Jsou obsaženy především v rostlinných tucích a rybách.

Menopauza a jídelníček s vápníkem

Dobré je konzumovat větší množství vápníku ve stravě na podporu celistvosti kostí. Doporučená denní dávka se skrývá v osmi až deseti dekagramech tvrdého sýra. Je dobré si vápník dopřát večer, jelikož se ukládá během spánku. Tavený sýr není dobrým zdrojem vápníku. Obsahuje totiž fosfor, který naopak tělo vápníku zbavuje.

Menopauza a životní energie

Čím je člověk starší, tím víc musí dbát na to, aby příjem jeho energie nebyl vyšší než výdej. Od třiceti let věku klesá každým rokem spotřebovaná energie o 2%.

Menopauza a její vymezení

Ženy přicházejí do přechodu mezi 40—50 rokem. Menopauza probíhá naprosto individuálně a jedná se o velmi citlivé období plné změn. Tyto změny mohou trvat od dvou do celých deseti let. Ze zdravotního hlediska v této době roste nejen riziko kardiovaskulárních chorob, ale i odvápnění kostí, protože snížení hladiny estrogenu vede k jeho vyplavování. Ženy mají více problémy s trávením, bolí je klouby, a proto omezují pohybové aktivity.

Doporučené potraviny

  • rostlinné tuky, ryby, sýry, mák, sardinky, zelenina všeho druhu, luštěniny, citrusové ovoce proti návalům horka,
  • celozrnné pečivo jako zdroj vlákniny, sójové výrobky

Období menopauzy je pro ženy většinou provázeno různými nepříjemnými jevy jak po psychické stránce, tak fyzické. Zkuste předejít zbytečným problémům a upravte si jídelníček. Tělo vám jistě bude vděčné i za potravinové doplňky.

Na trhu se objevil nový výrobek určený pro ženy, které nechtějí přibrat v menopauze. Belasin je první přírodní přípravek speciálně vytvořený k regulaci tělesné hmotnosti před nástupem a v průběhu menopauzy. 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.