Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Nevhodné potraviny pro naše děti

Jsou potraviny, které by děti měli konzumovat jen příležitostně, nejlépe vůbec. Víte, jaké potraviny mohou Vašemu dítěti ublížit? Seznamte se s nimi!

Dítě lízající zmrzlinu

Potraviny s vysokým podílem soli

Příliš slaná jídla škodí nejenom dospělým, ale také dětem. Pokud taková jídla dítě konzumuje často, zatěžuje své ledviny a navíc mu hrozí vyšší riziko vysokého krevního tlaku (hypertenze). Nevhodné jsou proto uzeniny, konzervované potraviny a chipsy - jsou zdrojem neplnohodnotných bílkovin, tuku, velkého množstva soli a také konzervačních přísad!

Masné výrobky

Pokud nedokážete z jídelníčku dítěte (a nebo svého jídelníčku) vyřadit masné výrobky, kupujte pouze takové, kde je vysoký podíl masa - například drůbeží šunka, šunka od kosti, apod. Vždy čtěte informace uvedené na obalech jednotlivých masných výrobků.

Živočišné tuky

Živočišné tuky zvyšují cholesterol v krvi. Doporučuje se, aby živočišné tuky netvořily více než 10 % celkového denního energetického příjmu, zbytek (do maximální hranice 30 %) by měly tvořit tuky rostlinného původu. Je proto vhodné dávat v teplé kuchyni přednost rostlinným tukům, ve studené kuchyni pak kvalitním margarínům.

Sladkosti

I když je děti mají rády, nejsou sladkosti pro jejich zdraví dvakrát prospěšné. Obsahují mnoho tuků a cukrů, které dopomáhají ke vzniku zubních kazů, zvyšování tělesné hmotnosti a hladiny krevních tuků. Přednost dávejte kvalitním čokoládám s vyšším podílem kakaa, oříškům, čerstvému ovoci, sušenému ovoci a nebo müsli tyčinkám bez polevy.

Jídlo z fast-foodu

Pokud zajdete se svými dětmi do fast-foodu jednou za měsíc, nic se neděje. V případě že jej navštěvujete častěji, riskujete tím jejich zdraví. Hamburgery, hranolky a ani kola jim ve větší míře rozhodně neprospějí. Vhodné je takové jídlo nahradit plnohodnotnou domácí stravou, která obsahuje dostatečné množství ovoce a zeleniny.

Celozrnné pečivo

Celozrnné pečivo obsahuje velké množství vlákniny, které není schopen nevyvinutý trávící trakt dítěte vstřebat. Děti do 3 let by proto neměli celozrnné pečivo jíst vůbec, vyhýbat by se mu měly až do 10-ti let. Nadbytek vlákniny může vyvolat bolesti břicha, průjmy či zácpu. Nevhodná je také sója a výrobky z ní.

Sýry

Pro děti do věku 6 let nejsou vhodné tvrdé, plísňové, zrající a tavené sýry. Ty lze nahradit termizovanými sýry a čerstvými sýry typu žervé nebo Lučina.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.