Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Omega 3 a 6 - jak nám prospívají?

Tyto mastné kyseliny jsou velmi prospěšné našemu zdraví, ale musí se mezi nimi udržovat určitá rovnováha. V jakých potravinách je najdeme? A proč bychom je měli jíst?

Mořské plody

 

Tuky jsou obecně důležitou a nepostradatelnou součástí regulace tělesné teploty. Avšak ze všech tuků, které konzumujete, musí být převážné množství právě omega 3 a 6 mastných kyselin. Tuky dokážou také zpomalit trávení. Kdyby neexistovaly tuky, tak by náš organismus nebyl schopen využít některé vitamíny - třeba A, D, E a K, které se nerozpustí v ničem jiném než v tuku.

 

Jinak je naše tělo prostě nedokáže zpracovat. Tuky ovlivňují i produkci hormonů. Jsou součástí metabolických procesů, jež se odehrávají v našem těle. Proto byste je neměli vynechávat. Měli byste však jíst pouze ty správné tuky, do kterých patří právě omega 3 a 6 mastné kyseliny.

 

Omega 3 a 6 umí bránit tvorbě krevních sraženin, takže se snižuje riziko, že proděláte infarkt či cévní mozkovou příhodu. Pomáhají i v terapii autoimunitních onemocnění - Crohnova choroba, roztroušená skleróza, revmatoidní artritida či migréna.

 

  • Co bychom tedy měli zařadit do našeho jídelníčku?

 

Omega 3 mastné kyseliny najdete hlavně v rybím mase a mořských plodech. Zdrojem omega 6 mastných kyselin jsou zase rostlinné oleje. U nás ale moc ryby nejíme, tedy přesněji řečeno nejíme je tak často, jak bychom měli.

 

Středoevropská kuchyně se vyznačuje především vysokým podílem nasycených mastných kyselin, které nejsou tak zdravé. Patří tu mléko, vepřové maso a tučné uzeniny. Někteří se ale těchto nezdravých tuků začínají pomalu vzdávat a na našich stolech se začínají opět objevovat ryby a drůbež, což je opravdu skvělé.

 

Při výběru oleje dávejte přednost olivovému či lněnému. Používejte při vaření i další druhy olejů, ale již v menší míře. Omega 3 mastné kyseliny obsahují i mandle a vlašské ořechy. Měli bychom jíst všechny druhy ryb jak mořských, tak i sladkovodních, protože naše tělo potřebuje široké spektrum těchto kyselin. Nejvíce mastných kyselin však obsahuje losos, sardinka a tuňák.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.