Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Poporodní dieta a cvičení

Hubnutí po porodu vyžaduje hlavně trpělivost – příliš rychlé hubnutí se může negativně odrazit na zdraví matky i dítěte. Otázka tedy zní: "Jak zhubnout po porodu a přitom si zachovat zdraví i energii?"

Žena držící zelenou karimatku

Hubnutí v době kojení by mělo být šetrné

Žena po porodu prochází řadou změn a prožívá období náročné jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Několik kilogramů, které nabrala v době těhotenství, sice porodem dítěte zmizelo, stále jsou tady ale ještě partie zaoblenější než by si maminky přály.

Poporodní dieta by měla být velmi šetrná, drastické hubnutí může uškodit jak matce, tak i dítěti. Nejen že se do mateřského mléka mohou dostat škodliviny vznikající při rychlém odbourávání tuku, ale přílišná námaha by mohla vést k úplné ztrátě mléka.

Dieta po porodu

Dieta po porodu by měla být taková, aby vás dostatečně zasytila a dodala všechny potřebné živiny. Nejde ani tak o to kolik toho jíte, ale spíše co. Vyvarujte se sladkostem, smetanovým, příliš tučným a slaným jídlům a do jídelníčku zařaďte ovoce a zeleninu, celozrnné pečivo, libové maso a nízkotučné mléčné výrobky. Ačkoliv to není vzhledem k celodenní péči o dítě jednoduché, snažte se jíst v malých porcích minimálně 5x denně.

Jakmile přestanete kojit, dopřejte si vše, co jste dříve nemohla – zejména nadýmavé luštěniny a zeleninu jako je kapusta nebo květák. Dodržujte pitný režim, pozor ovšem na přemíru kávy, která zavodňuje a dehydratuje.

Cvičení po porodu

V době po porodu je tělo matky vyčerpané a náchylnější na zranění, proto by cvičení do třetího měsíce mělo probíhat pod dohledem odborníka. Jedná se většinou jen o lehké protahovací cviky. Teprve po tomto období se můžete do cvičení pustit samy. Do pátého měsíce po porodu by se ale ženy měly vyvarovat skákání a cvičení namáhající přímé břišní svaly.

Začněte pozvolna – nejdříve dlouhými svižnými procházkami, potom si můžete dovolit nasednout na kolo nebo obout kolečkové brusle. Ve fitness centru si nechejte poradit od odborníka - nejdůležitější jsou cviky zaměřené na zpevnění břicha a zadečku a na posílení pánevního dna. Ideálním druhem cvičení je také jóga, plavání nebo tanec. Cvičte alespoň 2 - 3x týdně po dobu 45 minut. Existují také cvičení s dětmi – např. kojenecké plavání nebo baby gymnastika.

Nebojte se, i vy to zvládnete. Pro více tipů, jak zhubnout zdravě po porodu navštivte www.zijiamiluji.cz.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.3 Počet: 3 Nejlepší: 5 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů