Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Potraviny, které pomohou s hubnutím - I. díl

Máte tušení, že existují takové suroviny, které velice dobře pomáhají s hubnutím? Možná byste to do některých ani neřekli, ale díky jejich složení se náramně podílejí na formování našich postaviček. Tak které to jsou? Čekanka, vejce, houby, avokádo, quinoa, ovesné vločky, ryby a mandle.

Plátky ryby se zeleninou na talíři

Ryby a rybí tuk

Možná na vás některé ryby působí tučně, ale nemusíte se zas tolik bát. Jejich složení nijak naši hmotnost neohrožuje. Ryby jsou výborným zdrojem plnohodnotných bílkovin i kvalitních tuků. Omsahují omega-3-mastné kyseliny, které dokonale bojují proti zvýšené hladině cholesterolu v krvi. O obsahu vitaminů A, D a B12 snad ani není třeba mluvit. V rybách se také skrývá velké množství minerálních látek, především pak jódu a zinku. Dopřejte si dvakrát za týden lahodného platýze, tresku, kapra, lososa nebo makrelu. Jediné na co si dát u ryb pozor je místo jejich původu, hrozí totiž kontaminace. Nejepší bude, když si čerstvou rybu připravíte na grilu nebo jakkoli jinak, hlavně bez přidaného tuku.

health.comQuinoa

Ještě jste o ní neslyšeli A co takhle merlík chilský Jedná se o pseudoobilovinu podobnou pohance. S quinoou dostanete do svého organismu lehce stravitelné bílkoviny obsahující osm esenciálních aminokyselin. Kromně těchto důležitých látek získáte množství vlákniny, vitaminy skupiny B, vitamin C a beta - karoten. Z minerálních látek v merlíku najdeme hodně hořčíku, vápníku, železa i draslíku. Jedinou nevýhodou hubnoucí potraviny je obsah lepku. Jak merlík chutná Málehce oříškovou chuť a její příprava je nenáročná. Najdete ji také ve snídaňových cereáliích.

Dietní čekankacolourfuldish.wordpress.com

Čekanka se v dietních jídelníčcích objevuje velice často a to hlavně proto, že podporuje zažívání, váže na sebe vodu i tuk. Čekanku ve velkém využívají také léčitelé a to kořen i listy čekanky. Čekanka je tolik ceněná pro obsah inulinu, který snižuje hladinu krevního cukru, pomůže také vyrovnat hladinu draslíku, fosforu, železa, vápníku a hořčíku. Čekanka se přímo doporučuje při onemocnění žlučníku, slinivky břišní a jater. Jak čekanku upravovat Listy dejte do salátu, poduste je, povařte nebo zapékejte.

Přístě se můžete těšit na vejce, houby, mandle, avokádo a ovesné vločky

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů