Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Potraviny, které prospívají vašemu srdci

Zdraví máme jenom jedno, proto bychom o něj měli pečovat každý den. Péči si nezaslouží jen tělo, ale také naše vnitřní orgány. Dnes si řekneme o potravinách, jež prospějí našemu srdci a cévám, ale řekneme s také, jaký je správný způsob stravování.

potraviny, které prospívají srdci

 

Jestliže opravdu chcete, aby vaše srdce prospívalo a bylo zdravé, pak byste se měli zaměřit na tyto potraviny, které by se měly stát součástí vaší kuchyně. Zařaďte je do svého jídelníčku a dbejte na dodržování jejich správného množství. Třeba takový olivový olej - je zdraví prospěšný, ale na druhou stranu obsahuje i velké množství kalorií.

 

Musíte se tedy naučit nejen vybírat správné a kvalitní potraviny, ale také byste se měli naučit, co to je vyvážený poměr. Měli byste mít denní příjem energie, jenž utváří 12 % bílkovin, 60 % sacharidů a 28 % tuků. Pokud chcete zhubnout, příjem bílkovin by se měl zvýšit. V takovém případě by to pak vypadalo - 30 % bílkovin, 40 % sacharidů a 30 % tuků.

 

Losos

 

Je bohatý na omega 3 mastné kyseliny, jež mají protizánětlivé účinky a chrání srdce před vznikem sraženin. Také pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Dopřejte si alespoň 2x týdně lososa nebo jinou mořskou rybu - třeba tuňáka či obyčejnou sardinku.

 

Olivový olej

 

Pokud to s olivovým olejem nebudete nijak přehánět, pak vám pomůže snížit hladinu cholesterolu a tím i riziko infarktu. Má i antioxidační a protizánětlivé účinky a je mnohem zdravější než třeba máslo. Prospívá i cévám, které chrání před poškozením.

 

Ořechy

 

Nemusíte jíst jen lískové ořechy. Srdci prospějí i pražené arašídy, kešu či mandle. Pražené arašídy působí preventivně proti vzniku kardiovaskulárních chorob. Můžete vyzkoušet i makadamové ořechy a také byste neměli zapomenout na vlašské ořechy, které jsou také zdrojem zdravých tuků.

 

Ovoce a zelenina

 

Místo lákavých dezertů a jiných sladkostí si raději denně dopřejte čerstvé ovoce a zeleninu. Díky dostatečnému množství ovoce a zeleniny vytvoříte pro své srdce protizánětlivý štít, neboť svému tělu dodáte potřebný draslík, vitamín C a fytonutrienty.

 

Špenát

 

Obsahuje obrovské množství kyseliny listové, což znamená, že pravidelnou konzumací špenátu působí špenát preventivně proti vzniku kardiovaskulárních chorob a mozkových příhod. Díky vitamínu K, jenž se ve špenátu nachází také nemalé množství, pomáhá léčit poruchy srážlivosti krve.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o.