Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Potraviny, po kterých se nepřibírá

Ať už si chcete zlepšit postavu, nebo chcete udělat něco málo pro své zdraví, poradíme vám, po kterých potravinách rozhodně nepřiberete. Po Vánocích a těch horách dobrého jídla a pití vám možná i prospěje, když si na chvíli odlehčíte jídelníček.

Potraviny, po kterých se nepřibírá

 

Potraviny, které vám dodají energii, ale zároveň vám nehrozí, že naberete nechtěná kila

 

  • Řapíkatý celer - Tato skvělá křupavá zelenina s výrazným aroma se skládá hlavně z vlákniny a vody, která tvoří až 75 %. Kromě toho v ní najdete i vitamín A, C a K. Je bohatá i na hořčík, fosfor a draslík. Řapíkatý celer má odvodňovací účinky a umí skvěle dochutit pokrmy tak, že již nebudou vyžadovat příliš mnoho soli.
  • Grapefruit - Má tak akorát sladkou chuť a přitom je toto ovoce bez nadbytečných kalorií. Snižuje cholesterol, má protizánětlivé účinky a skrývá se v něm spousta energie. 
  • Listová zelenina - Listová zelenina obsahuje vodu a vlákninu v poměru 50:50. Ve špenátu navíc najdete i větší množství vitamínu B. Obsahuje i vitamín A, vápník, železo a aminokyselinu, které pomáhá zvyšovat tvorbu bílkovin v těle. Kromě špenátu si můžete pochutnat také na kapustě, která je bohatá na vitamín A a draslík, takže působí jako účinná prevence proti rakovině.
  • Libové maso - Maso obsahuje spoustu bílkovin, takže je ideální potravinou, která nás zasytí a dodá energii. Můžete si připravit krůtí, králičí, vepřové nebo kuřecí. Raději si jej však připravte v troubě nebo na grilu. Smažené maso si dejte spíše výjimečně.

 

Máte rádi sladké? Tyto nezdravé potraviny můžete nahradit i něčím zdravějším.

 

  1. Místo bílého cukru, který asi nejvíce škodí našemu zdraví, můžete použít agáve, stévii, med nebo také javorový či datlový sirup. I ovocný cukr nebo ovoce může posloužit jako skvělá a zdravější náhrada cukru.
  2. Pokud milujete čokoládu a nechcete se této dobroty vzdát ani za nic, tak pro vás máme dobrou zprávu. Jestli si koupíte kvalitní čokoládu s vysokým obsahem kakaa, můžete si její jemnou, lahodnou chuť užívat i nadále. Jen si ji dopřávejte v menším množství. Pamatujte, že všeho moc škodí.
  3. Oblíbili jste si sladké snídaně? Vyměňte koláče a buchty za kaši z pohanky, kuskusu, bulguru a podobně. Můžete si ji posypat oříšky, skořicí, kakaem a přidat i pár kousků šťavnatého ovoce.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.