Předvánoční dieta

Vánoce se nekompromisně blíží a u mnohých z nás spolu s nimi sílí také strach z důsledků neschopnosti odolat vánočnímu cukroví a dalších nedietních pochoutek. Nechcete-li vkročit do Nového roku o několik kilo těžší, připravte se už teď.

Nakrájená zeleninová roláda na talíři

Vánoce jsou krásným, ale co se typické vánoční stravy týče, velmi nedietním a nezdravým obdobím. Při troše snahy lze přežít Vánoce bez újmy na vaší váze – do bramborového salátu přidáte místo majonézy jogurt, kapra vyměníte za dietnější rybu nebo jej tentokrát neusmažíte, ale zapečte v troubě. Přesto zůstává největším nepřítelem cukroví a různé laskominy. I když cukroví nepečete, bude na vás číhat na každém rohu – v obchodech, na rodinných návštěvách, u přátel. Chcete vědět, jak mu odolat? Změňte jídelníček už teď a uvidíte, že pohled na cukroví vás letos ponechá chladnými.

Jednodenní půst vás nastartuje

Dopřejte si jednodenní půst pro odplavení všech nečistot z těla. Během dne smíte jíst libovolné množství ovoce nebo zeleniny (ne obojí) – do jídelníčku ale zařaďte alespoň jeden druh plodu se silně detoxikačními účinky – nejlépe ananas, vodní meloun nebo červenou řepu. Pijte neperlivou vodu a bylinné čaje, džus kvůli vysokému obsahu cukru úplně vynechejte nebo jej řeďte vodou v poměru 1:1. Slaďte velmi málo nebo vůbec a ne cukrem, ale medem.

Jakmile se tělo zbaví zahnívajících zbytků potravy (zejména z nočních náletů na lednici) a toxických látek, který tyto zbytky, ale i zkonzumované chemicky upravené potraviny produkují, organismus bude připraven na nový stravovací režim.

Předvánoční dieta – dietní jídelníček

Den po půstu pomalu přecházejte k běžné stravě – snídejte bílý jogurt s živou kulturou, na svačinu si dejte kousek ovoce, k obědu je vhodná rýže nebo brambory s libovým masem, druhou svačinou může být kousek zeleniny a na večeři si dejte celozrnný rohlík se sýrem.

Teprve třetí den si dopřejte větší porce. Snídani obohaťte o celozrnné pečivo nebo cornflakes, druhou svačinou může být trocha zeleninového salátu, na večeři si dopřejte třeba špagety s tuňákem a rajčatovou omáčkou. Pokud tento pozvolný systém nedodržíte, hrozí, že se záhy po půstu vrhnete na tučné kuře s hranolkami a místo očisty dosáhnete ještě většího rozvratu metabolismu.

Jezte minimálně pětkrát denně v malých porcích i následující dny. Pravidelné stravování přinutí váš žaludek nelenivět, ale pracovat. Malé porce zase zaručí, že si žaludek neroztáhnete a k pocitu nasycení vám bude stačit méně než jindy. Pokud vás přepadne chuť na sladké, dopřejte si jej, ale jen v malé míře. Dietní program podpořte každodenní, alespoň desetiminutovou rozcvičkou.

Předvánoční dieta zmírní chuť na sladké

Nekonzumujte jiné než celozrnné pečivo, také další potraviny z bílé mouky nahraďte celozrnnými (těstoviny). Bílá mouka vytváří ve střevech povlak, který často zabraňuje vstřebávání živin. Celozrnná mouka vás dříve zasytí, je výživnější a již po týdenní konzumaci způsobí, že nebudete mít takovou chuť na sladké. Je ale zároveň nutné, abyste přijímali dostatek bílkovin – neodolatelná chuť na sladké je často způsobena právě nedostatkem bílkovin v těle. Energii, která tělu díky absenci bílkovin chybí, se organismus snaží dohnat příjmem cukru.

Uvidíte, že až nastane den D, kdy vám známí nabídnou nádherně vonící cukroví k ochutnání (a další kilogram domů), nebudete lhát, když odpovíte, že vlastně ani nemáte chuť. Navíc, pokud u výše zmíněného dietního jídelníčku zůstanete i po Vánocích, shozené kilogramy pro vás budou tím nejlepším vánočním dárkem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies