Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Předvánoční dieta

Vánoce se nekompromisně blíží a u mnohých z nás spolu s nimi sílí také strach z důsledků neschopnosti odolat vánočnímu cukroví a dalších nedietních pochoutek. Nechcete-li vkročit do Nového roku o několik kilo těžší, připravte se už teď.

Nakrájená zeleninová roláda na talíři

Vánoce jsou krásným, ale co se typické vánoční stravy týče, velmi nedietním a nezdravým obdobím. Při troše snahy lze přežít Vánoce bez újmy na vaší váze – do bramborového salátu přidáte místo majonézy jogurt, kapra vyměníte za dietnější rybu nebo jej tentokrát neusmažíte, ale zapečte v troubě. Přesto zůstává největším nepřítelem cukroví a různé laskominy. I když cukroví nepečete, bude na vás číhat na každém rohu – v obchodech, na rodinných návštěvách, u přátel. Chcete vědět, jak mu odolat? Změňte jídelníček už teď a uvidíte, že pohled na cukroví vás letos ponechá chladnými.

Jednodenní půst vás nastartuje

Dopřejte si jednodenní půst pro odplavení všech nečistot z těla. Během dne smíte jíst libovolné množství ovoce nebo zeleniny (ne obojí) – do jídelníčku ale zařaďte alespoň jeden druh plodu se silně detoxikačními účinky – nejlépe ananas, vodní meloun nebo červenou řepu. Pijte neperlivou vodu a bylinné čaje, džus kvůli vysokému obsahu cukru úplně vynechejte nebo jej řeďte vodou v poměru 1:1. Slaďte velmi málo nebo vůbec a ne cukrem, ale medem.

Jakmile se tělo zbaví zahnívajících zbytků potravy (zejména z nočních náletů na lednici) a toxických látek, který tyto zbytky, ale i zkonzumované chemicky upravené potraviny produkují, organismus bude připraven na nový stravovací režim.

Předvánoční dieta – dietní jídelníček

Den po půstu pomalu přecházejte k běžné stravě – snídejte bílý jogurt s živou kulturou, na svačinu si dejte kousek ovoce, k obědu je vhodná rýže nebo brambory s libovým masem, druhou svačinou může být kousek zeleniny a na večeři si dejte celozrnný rohlík se sýrem.

Teprve třetí den si dopřejte větší porce. Snídani obohaťte o celozrnné pečivo nebo cornflakes, druhou svačinou může být trocha zeleninového salátu, na večeři si dopřejte třeba špagety s tuňákem a rajčatovou omáčkou. Pokud tento pozvolný systém nedodržíte, hrozí, že se záhy po půstu vrhnete na tučné kuře s hranolkami a místo očisty dosáhnete ještě většího rozvratu metabolismu.

Jezte minimálně pětkrát denně v malých porcích i následující dny. Pravidelné stravování přinutí váš žaludek nelenivět, ale pracovat. Malé porce zase zaručí, že si žaludek neroztáhnete a k pocitu nasycení vám bude stačit méně než jindy. Pokud vás přepadne chuť na sladké, dopřejte si jej, ale jen v malé míře. Dietní program podpořte každodenní, alespoň desetiminutovou rozcvičkou.

Předvánoční dieta zmírní chuť na sladké

Nekonzumujte jiné než celozrnné pečivo, také další potraviny z bílé mouky nahraďte celozrnnými (těstoviny). Bílá mouka vytváří ve střevech povlak, který často zabraňuje vstřebávání živin. Celozrnná mouka vás dříve zasytí, je výživnější a již po týdenní konzumaci způsobí, že nebudete mít takovou chuť na sladké. Je ale zároveň nutné, abyste přijímali dostatek bílkovin – neodolatelná chuť na sladké je často způsobena právě nedostatkem bílkovin v těle. Energii, která tělu díky absenci bílkovin chybí, se organismus snaží dohnat příjmem cukru.

Uvidíte, že až nastane den D, kdy vám známí nabídnou nádherně vonící cukroví k ochutnání (a další kilogram domů), nebudete lhát, když odpovíte, že vlastně ani nemáte chuť. Navíc, pokud u výše zmíněného dietního jídelníčku zůstanete i po Vánocích, shozené kilogramy pro vás budou tím nejlepším vánočním dárkem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů