Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Proč byste měli jíst ořechy?

Ořechy by ve vašem jídelníčku neměly chybět. Každý den byste měli zkonzumovat malé množství, neboť jsou nejen zdraví prospěšné, ale dodají vám i tolik potřebnou energii. Pomocí oříšků se vám zlepší i nálada a navíc vám pomohou s hubnutím.

Mix oříšků

 

V dnešní době si můžete vybírat z různých druhů ořechů. Ořechy jsou bohaté především na vitamín B a E a obsahují hořčík, zdravé tuky, měď a spoustu dalších vyživujících látek.

 

Působí jako prevence proti křečím, prospívají srdci a nervové soustavě a zlepšují fyzickou kondici. Ořechy mají pozitivní vliv na činnost našeho mozku, tedy přesněji fungují jako podpora myšlení.

 

  • Lískové oříšky

 

Tyto ořechy rostou na lísce obecné a jsou skutečnou delikatesou. V obchodech si můžete vybrat vyloupané i nevyloupané nebo drcené či půlené. Vybírejte dle doby trvanlivosti a kontrolujte, zda nejsou napadené červy.

 

Někdy je nakládají do medu a vyrábí se z nich i mléko či máslo. Lískový oříšek díky vitamínu E pomáhá zabránit vzniku šedého zákalu a působí jako prevence proti demenci. Doporučují se především těm, kteří se potýkají s diabetem 2. typu.

 

  • Vlašské ořechy

 

Najdete v nich obrovské množství omega 3 nenasycených tuků a díky antioxidantům chrání tělo před poškozováním buněk, jenž může způsobit vznik srdečního onemocnění, vznik rakoviny či předčasné stárnutí. Vlašské ořechy pomáhají i ženám, které trápí PMS (premenstruační syndrom).

 

  • Pistácie

 

Když budete konzumovat minimálně 60 g pistácií denně, snížíte tím pravděpodobnost vzniku rakoviny plic. Zlepší se vám dýchání a díky nim můžete i snadno shodit přebytečné kilogramy.

 

  • Kešu ořechy

 

Říká se jim také “posilovač” inteligence, protože obsahují hodně zinku a železa, což znamená, že pomáhají okysličovat buňky. Můžete tak zabránit anémii a pomocí kešu oříšků si posílíte i zrak. Zlepšují paměť a působí jako prevence před ztrátou paměti, která je spojována především s věkem.

 

  • Mandle

 

Mandle obsahují nejvíce vlákniny ze všech ořechů. Také vám pomohou snížit hladinu cholesterolu až o 20 % a posílí váš imunitní systém, neboť ochraňují vaše střeva.

 

  • Pekanové ořechy

 

Působí jako prevence proti vzniku plaku v tepnách a podporují činnost srdce. Také snižují hladinu LDL cholesterolu o více než 30 % a také oddalují postup degenerativních neurologických onemocnění - například Lou Gehrigova choroba.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.