Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Ředkvičky jako přírodní antioxidant

Tato kořenová zelenina je zdravá a populární. Dá se vypěstovat v kterémkoliv ročním období a existuje spousta druhů. Liší se tvarem i chutí a konzumují se zpravidla v syrové formě.

ředkvičky

Jejich chuť je sladká a zároveň štiplavá. Může za to hořčičný olej. Původně se ředkvičky pěstovaly v Asii a později se rozšířily do světa. Dnes se pěstují převážně v Evropě a také v Americe. Mohou mít krásný kulatý tvar, ale některé druhy jsou protáhlé (oválné). Barva také nemusí být vždy červená. Najdeme je i bílé, červeno-bílé a černé. Odlišují se i mírou palčivosti (ostrosti).

Účinky

Ředkvičky jsou bohatým zdrojem vitamínu C, B, vápníku, hořčíku a draslíku. Také obsahují kyselinu listovou a nikotinovou, selen a karoten. Díky nim budete mít posílenou imunitu, zlepší se vám kondice a tělo se zbaví těžkých kovů. Funguje jako prevence proti ledvinovým a žlučovým kamenům a pomáhají snížit cholesterol. Jsou přírodním antioxidantem. Kvůli vláknině se nám zlepší trávení a zbavíme se i případné plynatosti.

Rady

Při nákupu se zaměřte na jejich pevnost a čerstvost. Měli by obsahovat hodně šťávy. Vybírejte spíše křehčí kusy. Všímejte si, jestli mají zelené a jemné listy. Pokud je vložíte do ledničky, měly by vám vydržet čerstvé přibližně týden. Ale nejdřív jim odstraňte listy. Spíše byste měli kupovat bio ředkvičky i když bio potraviny běžně nekupujete. Tady si raději připlaťte, protože jejich běžná verze je zpravidla přehnojená dusičnany a ty vám v těle mohou vytvářet karcinogenní látky.

Ředkvičky v kuchyni

Po oddělení listů a kořínků byste měli ředkvičky umýt. Nenechávejte je pod vodou ani mimo ledničku moc dlouho, jinak je připravíte o jejich vitamíny, chuť i vůni. Jelikož se zásadně konzumují v syrovém stavu, přidáváme je do salátů, hodí se i ve formě předkrmu a také jsou z nich osvěžující pomazánky. Hodí se také k uzeninám a sýrům. Upravují se i tepelně. Můžete je uvařit v polévce nebo je poduste či upečte k masu. Dají se i naložit, ale je vhodné kombinovat je i s jinou zeleninou.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů