Redukce váhy a bílkoviny - sója

Většina žen hubne proto, aby se zbavila přebytečných tukových polštářků na těle, které vznikají ukládáním tuku v buňkách. Jak je nejlépe odstranit? Přemýšlejte nad složením své stravy. Bílkoviny jsou důležité.

Sójové kuličky

Redukce váhy - bílkoviny a jejich funkce

Pokud se chcete natrvalo zbavit přebytečných tuků, musíte dostat tuk pomocí bílkovin do krve a tam ho přeměnit v energii. Pokud tedy chcete zeštíhlet, dodávejte tělu kromě dostatku pohybu také dostatek bílkovin – zajistěte, aby se bílkoviny v těle lépe zpracovávaly.

Redukce váhy – bílkoviny – sója

Sója je jediná rostlina, která obsahuje dostatek plnohodnotných bílkovin, které jsou obvykle obsaženy jen v mase. Obsahuje více bílkovin než mléčné výrobky. Sója je zdrojem velmi kvalitních rostlinných bílkovin, které jsou biologicky hodnotnější než bílkoviny luštěnin a obilovin.

Redukce váhy – bílkoviny – co jíst

V podobě mléka, sýrů, sójových bobů, mouky či sójového masa můžete účinně dodat tělu bílkoviny, zároveň snížit hladinu cholesterolu a zajistit tělu optimální příděl kalcia a magnézia. Pokud chcete dopřát tělu to nejlepší, přidejte do svého jídelníčku jídla jako sójový sýr tofu, koření miso (slaná hnědá pasta pro dochucení omáček, polévek a jiných jídel) nebo fermentované sójové boby.

Redukce váhy – bílkoviny – nakupujeme

Veškeré tyto potraviny seženete v prodejnách se zdravou výživou, v omezeném množství také v běžných obchodech. Ze sóji se dnes vyrábí velká spousta pokrmů. Česká kuchyně se však od tohoto způsobu stravování tak diametrálně liší, takže lidé na sóju často zapomínají, k sójovému masu nemají důvěru. Přitom se jedná o velmi zdravý zdroj bílkovin.

Redukce váhy – bílkoviny – výhody při hubnutí

Velkou výhodou je, že sója je mnohem lépe stravitelná než maso, proto se hodí pro lidi s nepravidelnými stravovacími návyky a pro starší lidi. Při hubnutí je dobré jíst potraviny s vyšším obsahem bílkovin a zároveň nižším obsahem tuku. Tyto potraviny způsobují při snižování váhy pocit sytosti, zajistí, že hladina krevního cukru nebude kolísat, a tak se hubnutí stane doslova příjemným. Má to ještě jednu nezanedbatelnou výhodu: při hubnutí neztrácíte svalovou hmotu, takže výdej energie zůstává na vyšší úrovni i v takzvaném klidovém stavu.

Vysoký obsah bílkovin a zároveň nižší obsah tuku mají tyto potraviny

  • tvaroh
  • cottage cheese
  • jogurt
  • tofu
  • tvarůžky
  • kuřecí prsa
  • krůtí prsa
  • tuňák
  • hovězí libové

Nebuďte konzervativní, pusťte se do sóji a ostatních zdravých bílkovin. Nepodléhejte kamenné české kuchyni a kouzlete s netradičními potravinami!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies