Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Reklama a děti

Reklama je mocná, určuje to, co je zrovna módní a in. Láká neustále k novým nákupům. Dětem se ale těžko vysvětluje, že nemohou mít všechno, co vidí. Ale jak odolávat takovému náporu?
Dítě hledící na hračku

Reklama a děti

Reklama na nás útočí ze všech stran. Dospělí se s ní můžou jakž takž vypořádat, ale co děti? Jak nepodlehnout vábení nejnovějších hraček a nejrůznějším pochoutkám?

Reklama a děti – posedlost televizí

Mnoho dětských programů je účelově přerušováno reklamním blokem nabízející výrobky a služby pro děti. Děti často reklamy hltají stejně jako ostatní program. Jak mají odolávat rodiče, když jejich ratolest si přeje mít všechno, co vidí? Rodiče často plní přání dětí, protože nechtějí, aby se dítě dostalo mezi svými vrstevníky do roli outsidera. Takže vypnout televizi úplně nebude asi řešením. Ale kde je míra toho, co koupit, kdy ustoupit a televizi skutečně vypnout?

Reklama a děti – jak reagují

  • Předškolní děti zpravidla nemají pojem o tom, co je reálné a co reálné není.
  • Proto také některé děti chtějí mít všechno, na co poukáže reklama. Když navíc v televizi apelují na děti, že to mají všichni správní kluci a všechny správné holčičky, je těžké odolat takovému tlaku.
  • Dítě věří skoro všemu, co se v reklamě řekne. Navíc neustálé opakování ho utvrzuje v tom, že je samozřejmé, aby danou věc získal.

Reklama a děti – nápor na rodiče

  • Děti si často také závidí a vytahují se mezi sebou s nejnovějšími „úlovky“.
  • Jak se mají ale bránit rodiče a jejich peněženky?
  • Jsou rodiče, kteří mohou dítěti dopřát cokoli, ale jiní nemají peníze ani na ty nezbytné věci.
  • Pro dítě, které má úžasný mobil, novou moderní hračku nebo značkové oblečení, je těžké, aby se nepochlubilo.
  • Je ale na rodičích, aby chování dětí usměrňovali a říkali, že závidění a chlubení se není na místě.

Reklama a děti – bez televize?

  • V některých ojedinělých případech vyznávají rodiče zcela jiné hodnoty a pro jistotu televizi nemají vůbec. Jezdí za kulturou, sportují, chodí na procházky. Dítěti se značně rozšiřují obzory, ale mezi ostatními dětmi se musí mnohdy cítit jako v jiném světě. Nic z toho neznají..
  • Rodiče by si měli uvědomit, že vrstevnická skupina je pro dítě důležitá a navíc se jí nemůže a ani nechce vyhnout.
  • Je dobré, když alespoň v něčem se dítě může „potkat“ s ostatními dětmi. Děti totiž více ocení to, co je viditelné – nové pouzdro, boty, tužku, počítačovou hru. Děti si povídají, co viděly v televizi, v kině, co všechno dovede panenka apod.
  • Když se nemůže dítě zapojit do rozhovoru a nemá s dětmi společné zájmy, vystavuje se roli outsidera.

Reklama a děti – jak odolat?

  • Rodiče jsou zapojeni dětmi do osvěty, vědí co zrovna „frčí“ a podléhají módním diktátům.
  • Rodiče by si měly ale uvědomit, že dítě se bude chovat podle toho, co všechno mu dovolíme.
  • Pokud bude mít každou chvíli něco nového, bude mít za samozřejmost, že nejnovější trhák hned dostane.
  • Pro dítě je důležité učit se odložit uspokojení, vědět, že k získání něčeho je zapotřebí úsilí, snaha a někdy odříkávání.
  • Z výchovných důvodů by to mělo platit i pro rodiny, kde může být všechno hned.
  • Neuškodí, když dítě někdy přispěje na věc svými prostředky (kapesným).
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.