Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sezónní dieta – od jara až do zimy štíhlá

V dnešním článku vám poradíme, jak můžete být krásná a štíhlá po celý rok. Zajímá vás jak? Stačí jíst vhodné potraviny, které naše tělo potřebuje v určitém ročním období. Přečtěte si více o jarní, letní, podzimní a zimní dietě.

Ženské břicho vedle papriky,rajčat a cibule

Jarní dieta

Nejdůležitější je pro naše tělo v jarním období vitamín C, který posiluje imunitní systém a přispívá k rychlejšímu spalování tuků, zároveň tak snadno předejdeme nepříjemné jarní únavě. Konzumujte potraviny s vyšším obsahem vlákniny, nenasycených mastných kyselin a kvalitních rostlinných bílkovin.

V období jara není dobré zatěžovat organismus hutnými a těžko stravitelnými jídly. V jídelníčku by měly být převážně lehké a nízkotučné pokrmy jako kuřecí maso, ryby, luštěniny a zelenina. Pravidelný pitný režim podpořte bylinnými čaji.

Letní dieta

Léto je nejvhodnější dobou k zahájení diety, snažte se jíst pouze stravu bohatou na sacharidy a omezit příjem tuků na minimum. Konzumujte co nejvíce ovoce a zeleniny, kterých je v létě dostatečný výběr. Příjem tekutin by se měl pohybovat okolo 2,5 litru za den. Vyhněte se sladkým nápojům, pijte raději neslazenou vodu a nebo bylinkové čaje.

Podzimní dieta

Podzim je obdobím zvýšené aktivity plic a tlustého střeva, proto je vhodné konzumovat zejména tepelně upravené pokrmy s pikantnější příchutí. V tomto období konzumujte více pokrmů z masa (nejlépe kuřecí, krůtí, králičí), jako příloha je vhodná rýže doplněná houbami a nebo pikantním kořením (například zázvor, bobkový list, nové koření, tymián, cibule, česnek atd.).

Zimní dieta

Zimní období je pro naše tělo nejrizikovějším obdobím, zejména co se diety týče. Tělo si tvoří tukové zásoby aby přečkalo zimu. V zimě je nejvhodnější konzumovat potraviny, které se doporučují při redukční dietě (kuřecí maso, ryby, vláknina, zelenina, šunka, ovoce, jogurty, …atd.). Jako přílohu k pokrmům doporučujeme rýži, pohanku a také jáhly.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.