Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Sůl - jak omezit spotřebu soli

Každý z nás zkonzumuje denně až šestnáct gramů soli. To je dvaapůlkrát více, než je doporučená denní dávka. Jaký k tomu máme důvod a jak lze spotřebu soli omezit?

Modré solničky s pepřem a solí

Sůl je stále nejběžněji užívaným kořením v našich kuchyních. Ale jsou rizika, kdy musíme příjem soli omezit.

Jak správně solit

Abychom do těla nedostávali více soli než je nutné, neměli bychom přesáhnout denní doporučované množství 6 g. Ve skutečnosti ovšem denně přijmeme více než 10 g sodíku, a to rozhodně neprospívá našemu zdraví. Na mnoha potravinách se již nyní můžeme dočíst kolik soli obsahují. Nejlepším způsobem kontroly příjmu soli z potravin je kontrola toho, co jíme.

Tipy jak omezit spotřebu soli

  • Nedosolujte hotové pokrmy na talíři - jelikož jsme si navykli na příjem potravin s vyšším obsahem soli, budeme pak potraviny méně slané vnímat jako nedochucené.
  • Naučte se vnímat méně slaný pokrm jako dostatečně slaný - je to jen otázka cviku, zpočátku to půjde ztuha, budete však mile překvapeni, až si zvyknete a nadměrné solení vám nebude vůbec chybět.
  • Omezte konzumaci pokrmů, jako jsou chipsy, uzeniny nebo instantní výrobky.
  • Nepřisolujte při vaření.
  • Používejte bylinky - libeček, řeřicha a další koření jsou ideálními pomocníky - jejich aroma do značné míry může překrýt zvyk používat sůl.
  • Vyzkoušejte i velmi ostré druhy koření - co pálí, nemusí být tolik slané.

Kdo si musí dát na nadměrné solení pozor

  • Lidé s vysokým krevním tlakem - pokud trpíte hypertenzí zapomeňte na sůl úplně. Pro vás je vhodná neslaná dieta, přesněji dieta se sníženým obsahem soli.
  • Lidé s onemocněním ledvin
  • Obézní lidé - u obézních vede přemíra soli k ještě většímu zadržování vody v těle a tím větší zátěži jednotlivých orgánů.
  • Děti - maminky by měly dbát na to, aby si děti nezvykli na vysoký příjem soli, tedy spíše na hodně slanou chuť připravenýh potravin. Riziko představuje tolik moderní a oblíbené fast foody, jejichž hotové potraviny jsou přímo solí přesyceny.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.