Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Těhotenství - když nechcete být maminkou při těle

Nevíte jak ven z bludného kruhu? Jste na mateřské, v těhotenství jste dost přibrala, a přesto, že se "snažíte", kila nejdou dolů? Odhoďte pesimismus, že vám se zhubnout nikdy nepodaří! Uvidíte, jak se vám zlepší kondice i kvalita života.

Nahé dítě sedící v písku

Těhotěnství - když nechcete kila navíc

Když kojíte

Pokud plně kojíte, nepokoušejte se o značnou redukci váhy (při hubnutí se do mateřského mléka vyplavují ve zvýšené míře cizorodé látky).
I když během kojení nebudete držet dietu, je známo, že odcházejí z těla tukové zásoby především ze stehen a hýždí. Při kojení se snažte do svého života zapojit spíše pohyb a stravujte se zdravě.

Energetické hodnoty potravin

Zorientujte se v energetických hodnotách potravin, při hubnutí se příjem pohybuje mezi 4 - 6 000 kJ, záleží na vaší kondici a metabolismu. Pokud plně kojíte nesnižujte energetický příjem. Doporučuje se naopak energetický příjem zvýšit zhruba o 1500 kJ na den.

Máte-li nadváhu po těhotenství

Pokud máte nadváhu, dietu zařadit můžete, ale musí obsahovat všechny základní živiny ve vhodném poměru. Můžete zůstat při kojení u množství jídla, na které jste byla zvyklá dříve. Jen si dejte pozor, abyste nehubla více než kilo za týden.
Hlídejte si příjem vápníku (při kojení se doporučuje 1200 mg za den). Můžete užívat i doplňky vápníku, konzumujete-li málo mléčných výrobků.

Skladba jídelníčku po těhotenství

Omezte potraviny, které Vám poskytují pouze prázdné kilojouly - potraviny bohaté na cukry, potraviny bohaté na tuky (především živočišné) a samozřejmě alkohol. Při kojení omezte i kofein.
Zvyšte přísun zeleniny, vlákniny, konzumujte nízkoenergetické potraviny a denně vypijte alespoň 3 litry tekutin.

Podpora rodiny

Znáte to, uložíte dítě a máte chvilku klidu. Vyhněte se situacím, které vás provokují k jídlu, i když nemáte hlad. Neřeste jídlem stres, nedojídejte zbytky a nezvyšujte si chroupáním chipsů pohodu u televize.
Přemýšlejte, jak z kalorických bomb udělat jídla méně energetická.

Nejdůležitější je podpora partnera. Zkuste si vyčlenit jeden den pro sebe, kdy si péči o dítě vyměníte. Zajděte si na kosmetiku, zacvičit aerobik a posedět s kamarádkami. Je jen na vás jak volného času využijete.
Právě vidina času, kdy děláte jen to co chcete vy, je trikem, který vám pomůže cítit se dobře a budete mít více chuti do shazování kilogramů.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.