Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Účinné cviky při osteoporóze

Vhodným cvičením můžete zmírnit příznaky osteoporózy. Zacvičte si společně s námi a přitom zpevňujte kosti.

Žena s nataženou rukou a zatnutou pěstí

Osteoporóza- řídnutí kostí

Osteoporóza je onemocnění kostí, při kterém se zmenšuje hustota kostní hmoty. Kost se stává křehkou a snadno se láme. Osteoporózou nejčastěji trpí ženy po menopauze a muži mezi 50 až 70 rokem života. Pravidelným cvičením můžeme docílit nárůstu kostní hmoty až o 10 %. Pohybem a cvičením můžete také uvolnit zkrácené svaly, zlepšit svalovou sílu, držení těla a také stabilitu.

Jaký druh cvičení zvolit?

Pro účinné oddálení osteoporózy (i při léčbě osteoporózy) jsou vhodné zejména pomalejší druhy cvičení. Vyzkoušet můžete například tanec, plavání, jógu, tai-chi, chození do schodů a nebo cvičení na míči.

Nezapomínejte na vitamíny!

Řídnutí kostí se dá předcházet dostatkem vápníku, minerálu a vitamínu D. Lékaři také doporučují omezit alkohol, přestat kouřit a jíst stravu bohatou na bílkoviny.

Cviky proti osteoporóze

Rozkročte se na šířku boků, ruce jsou v bok. Dívejte se přímo před sebe, jednou nohou vykročte dopředu na vzdálenost dlouhého kroku od zadní nohy. Kolena pokrčte tak, aby se to umístěné vpředu dostalo přímo nad stejnostranné chodidlo. Pohyb by měl směřovat spíše dolů než dopředu.

Klekněte si, s nádechem vzpažte ruce – snažte se je napnout co nejvíce směrem nahoru. S pomalým výdechem jděte do sedu na patách, čelo pokládejte na podložku, ruce jsou podél těla na zemi. V této poloze se snažte chvíli klidně dýchat a uvolnit všechny zádové svaly.

Stoupněte si na špičky, nohy rozkročte na šířku ramen. Ruce zvedněte nad hlavu a snažte se je střídavě napínat co nejvíce ke stropu. Nezaklánějte přitom hlavu!

Postavte se asi metr od stěny, zapřete se o ní rukama, jednu nohu přikrčte. Druhou nohu se snažte protahovat tak, abyste cítili pnutí lýtkových a podkolenních svalů.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.