Vitamín D

Vitamín D je důležitý pro stavbu zubů a kostí. Pomáhá tělu vstřebávat z potravy vápník a díky slunečnímu záření udržovat doporučenou denní dávku. Větší množství naleznete v čerstvých mořských rybách...
Rozbité vajíčko

Vitamín D - stavba našich kostí a zubů

Vitamín D se stará o správné vstřebávání vápníku z potravy. Chrání před nebezpečnou osteoporózou - pro více informací klikněte ZDE.

Zdroje vitamínu D

  • mořské ryby (tuňák, sleď, čerstvý losos)
  • telecí maso
  • houby
  • tvrdé sýry
  • žloutek

Denní doporučená dávka vitamínu D

5-10 mg

Doporučenou denní dávku vitamínu D obsahuje např. 30 g lososa, větší porce telecí kotlety nebo 250 g žampiónů. Vyšší dávky potřebují lidé s křehkými kostmi, senioři a zejména těhotné ženy.

Nedostatek vitamínu D vede k:

  • snížené hustotě kostní hmoty, až k zánětům a deformaci kostí
  • rychle se kazícím zubům
Za normálních okolností si vitamín D vytváří tělo samo - potřeba je dostatek slunečního světla. Při nedostatku vitamínu D je dobré jej dodávat potravinovými doplňky.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2019 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies