Cestovní agenturu vybírejte pečlivě!
Představa ideálně strávené dovolené u moře, je snem snad každého z nás. Ne každý si ovšem může takovou dovolenou dovolit. Když si přeci jen na pohádkovou dovolenou našetříme, je na čase zvolit cestovní kancelář, která nám dovolenou zprostředkuje. Při výběru si ovšem musíme dát pozor, protože na trhu je mnoho kanceláří, které ze zákazníka vyberou peníze, ale tím jejich činnost končí. Místo pohádkové dovolené za měsíce odříkání a šetření by nám pak zůstaly jen oči pro pláč. A to rozhodně nechceme! Víte, jak poznat, že vámi zvolená kancelář je ta pravá?
Jak rozpoznat spolehlivou cestovní agenturu?
Při příchodu do cestovní kanceláře si necháme ukázat certifikát o pojištění proti úpadku. Ze zákona musí být každá cestovní kancelář pojištěna! Díky tomuto pojištění by se nám nemělo stát, že v případě krachu cestovní kanceláře, zůstaneme na zahraniční dovolené déle, než jsme čekali. Je vhodné si dát pozor na to, aby cestovní kanceláři nekončila platnost pojištění v době, kdy budeme na plánované dovolené.
Dalším ukazatelem spolehlivé cestovní kanceláře je tzv. cestovní smlouva. Dříve, než ji podepíšeme, si pečlivě přečteme její obsah. Ve smlouvě musí být vždy označení cestovní kanceláře, označení místa pobytu (včetně jména hotelu), přesný počet noclehů, stravování (včetně rozpisu, protože někde polopenze znamená snídani + oběd, jinde zase snídani + večeři) i druh dopravy (typ, název společnosti zajišťující dopravu). Je vhodné, pokud jsou ve smlouvě uvedeny i další údaje, jako je například druh pokoje, vybavení pokoje, vzdálenost hotelu od pláže, apod. Pokud to ve smlouvě není, necháme si tam tyto údaje zapsat. Tak docílíme toho, že co nám bylo slíbeno, bude také splněno. Pokud budou se zapsáním výše uvedených údajů problémy, jdeme raději jinam.
V případě, že nám není něco jasného, ptáme se! Vždy bychom měli dostat dostatečnou odpověď. Také nikdy nevěříme tzv. „lákavým" nabídkám. Než se rozhodneme k podpisu smlouvy, vždy se dobře informujeme o všem, co nás zajímá a necháme si dostatek času na rozmyšlenou.
Cestovní kancelář by nám měla pomoci s výběrem dovolené - tzn. doporučit, která destinace, hotel, vybavení hotelu i doprava bude nejlépe splňovat všechny naše požadavky. Ideální je, pokud má cestovní kancelář na svých stránkách také otevřenou diskuzi, kde si můžeme přečíst zkušenosti s kanceláří či místem pobytu od jiných zákazníků.
Je dobré vědět...
Pokud se Vám na dovolené něco nelíbilo - tzn. údaje uvedené ve smlouvě se od skutečnosti odlišovali, obraťte se na cestovní kancelář a to do 90 dní od doby návratu z dovolené. Kancelář kontaktujte písemně, doporučeným dopisem. Do 30 dní Vám musí přijít odpověď a návrh kompenzace nedostatků. V opačném případě se obraťte na Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur.
Diskuze