Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Walking

Je dokázáno, že walking neboli chůze o holích může být v mnohém lepší než běh. Chodit se dá prakticky všude a při špatném počasí můžete využít dokonce studia, kde walking provádíte na trenažéru v místnosti vybavené videoprojekcí. No nezní to zajímavě?

Mužské nohy v bílých kalhotách kráčející horskou stezkou

Pro lepší kondici, pro zdraví a proti stresu je walking jako stvořený.
Pokud chcete zhubnout, měli byste absolvovat svižné půlhodinové procházky alespoň pětkrát týdně. Důležité je střídat příjemnou svižnou chůzi s krátkými intervaly velmi rychlé chůze. Pokud se během chůze nezapotíte, nešli jste dost rychle. Příště zvyšte tempo.

Jak správně provádět walking

  • Pohybujte lokty rovně podél trupu.
  • Boky a ramena držte v jedné rovině.
  • Na začátku vycházky se rozehřejte chůzí mírného tempa.
  • Na konci i během cesty se důkladně protáhněte.
  • Naopak se snažte nedělat dlouhé kroky, lepší je zvýšit rychlost chůze.
  • Nekolébejte se v bocích a nevytáčejte trup.
  • Nepřepínejte síly, trasu si prodlužujte postupně, zvažte svou fyzickou zdatnost.

Čemu walking prospívá

  • Pomáhá regulovat hmotnost, brání vzniku cukrovky a některým typu rakoviny - např. tlustého střeva.
  • Walking přispívá lepšímu okysličování mozku, zdokonaluje paměť.
  • Walking zvyšuje kreativitu a schopnost řešit problémy.
  • Snižuje vysoký krevní tlak a hladinu cholesterolu.
  • Chůze redukuje riziko vzniku srdečních onemocnění a infarktu.
  • Walking zlepšuje hustotu kostí, a tím brání vzniku osteoporózy.
  • Walking pomáhá omezovat úzkostné pocity, navozuje pocit euforie.

Co všechno díky walkingu posílíme

  • Při každém odrazu od země musíte zapojit lýtkové svaly, tzn. čím více kroků, tím hezčí lýtka.
  • Při každém pohybu během walkingu posilujete stabilizační svalstvo včetně svalů na vnější a vnitřní straně stehen.
  • Každý kopec či schody během walkingu vás donutí zapojit hýžďové svaly.
  • I když se může zdát, že horní polovinu při chůzi nezapojujete, není to pravda. Chcete - li docílit většího efektu, uchopte do rukou hůlky na tzv. nordic walking nebo činky, případně můžete zkusit závaží na suchý zip.

Nezbývá než obout kvalitní obuv a vyrazit do terénu. Význam to určitě má.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.