Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Začínáme s jógou – 2.díl

V dnešním článku Vám představíme další pozice z jógy – kočku, polovičního motýlka, zajíce, kobru, protáčivou kobru a také tygra.

Žena sedící s překříženýma nohama a cvičící jógu

Pozice kočka - procvičí páteř

Začíná se ze sedu na patách. S nádechem se zvedněte do vysokého kleku a předpažte ruce. S výdechem přejděte do polohy na všech čtyřech. Vyhrbte záda a svěste hlavu. S nádechem  pomalu prohýbejte páteř od kostrče, pomalu prohýbejte i krční páteř a zakloňte hlavu. Oči směřují směrem nahoru. S výdechem se opět směrem od kostrče vyhrbujte. Je důležité cvik provádět pomalu, v souladu s dechem a vždy začínat pohyb od kostrče. Několikrát opakujte.

Pozice poloviční motýlek - zvyšuje pohyblivost kyčlí

Sedněte si. Pravou nohu pokrčte a položte chodidlem co nejblíže k trupu na stehno levé nohy. Pravou nohu pokrčte a položte. Dlaní pravé ruky hmitejte ohnutým kolenem tak, aby se koleno dostalo co nejblíže podložce. Levá ruka drží špičku pravé nohy.

Pozice zajíc - dopomůže k uvolnění celého těla

Sedněte si na paty a vzpažte. S rovnými zády se předkloňte tak, abyste měli hlavu na zemi. Snažte se stále sedět na patách. Poté si opět sedněte na paty a vzpažte. Několikrát opakujte.

Pozice kobra - vhodná pro osoby se sedavým zaměstnáním

Lehněte si na břicho, nohy mějte u sebe a natažené. Zapřete se dlaněmi o podložku v úrovni ramen. S nádechem zvedejte trup (ne rukama). Podbřišek se snažte držet na podložce, hlava směřuje vzhůru. Několikrát opakujte.

Protáčivá kobra

Lehněte si na břicho, nohy mírně rozkročte a zapřete prsty nohou o podložku. Zvedněte s nádechem trup, s výdechem otočte hlavu na levou stranu a snažíte se přitom podívat na pravou patu. S nádechem se vraťte do středu a položte hlavu. Opakujte na druhou stranu.

Pozice tygr - uvolní a posílí zádové svalstvo

Výchozí polohou je vzpor klečmo. S výdechem přibližujte pokrčené stehno pravé nohy k trupu a koleno k bradě. S nádechem nohu nejdříve natahujte a zanožujte, pak ji ohněte v koleni. Chodilo směřuje přibližně k temeni zakloněné hlavy. Opakujte 3x každou nohou.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o.