Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zdraví z dýně

Dýně nejsou jen skvělou surovinou do kuchyně, jsou také zásobárnou nejrůznějších vitamínů, minerálů a látek prospěšných našemu organismu. Dejte si jednu na svoje zdraví!


 

Vyřezané svítící dýně položené na slámě

Většina z nás zná dýni hlavně jako univerzální surovinu v kuchyni, ze které se dají vařit a péct skutečné delikatesy nebo také jako halloweenskou dekoraci. Málo kdo však ví, že dýně je plná zdraví prospěšných látek. Právě je jejich sezóna, tak ji nepropásněte a dýni zařaďte do svého jídelníčku.

Dužina i semínka

Pokud zrovna vydlabáváte dýni na oslavu halloweenu, dužinu ani semínka nemusíte vůbec vyhazovat. Obojí vám poslouží v kuchyni. Zatímco dužinu zbavenou slupky musíte chvíli povařit, aby byla lépe zpracovatelná, propláchnutá semínka stačí jen usušit. Dají se konzumovat jen tak, ale klidně si je opražte na sucho, mají velice příjemnou chuť.

Dužina i semínka jsou plné minerálů a stopových prvků, které jsou pro náš organismus nezbytné. Dužina a také slupka dýně obsahuje například draslík, hořčík a fosfor, selen, vitamíny A a B, C a také lecitin. Semínka jsou především zdrojem zinku, ale nejde se v nich i vápník a všechny ostatní prvky, které jsou v dužině.

Nízká nutriční hodnota

Dýně se vyplatí konzumovat při redukci váhy. Jejich nutriční hodnota je opravdu nízká, 100 g syrové dýně obsahuje necelých 40 kcal, navíc je plná rozpustné vlákniny, která dobře zasytí a pročistí střeva. Kromě toho, že působí jako mírné projímadlo, jsou její účinky rovněž diuretické – odvádí z těla přebytečnou vodu a zároveň podporuje tvorbu moči. Dýni by do svého jídelníčku měli zařadit ti, kteří se léčí s vysokým krevním tlakem neboť dýně vysoký tlak snižuje.

Protirakovinné účinky

Dýně je zásobárna skutečně velkého množství důležitých prvků. Některé z nich se podle posledních studií podílejí i na prevenci proti rakovině, což se v dnešní době nevyplatí podceňovat. Do jídelníčku můžete zařadit i další zeleninu, jako je brokolice, zelí, květák, kapusta – brukvovitá a listová zelenina je pro prevenci rakoviny nejlepší.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 2 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů