Zdravý půst - očistná kúra

Zdravý půst nemusí být jenom odříkání a trápení se s dietami. Dopřejte svému tělu na chvíli oddech, aby se mohlo zregenerovat. Zbavte se přebytečných kil a toxinů tak, aby vás nepřešel humor.

Suk rýže na modrém talíři s příborem

Zdravý půst - Bílkovinová kúra

Zaručeně zhubnete, když pětkrát denně vypijete proteinový nápoj nebo 1,5 l syrovátky. Ta se doporučuje i při kožních a trávících potížích. Tato metoda však vyžaduje spoustu pohybu, aby se tuk dostatečně odbourával.

 

Zdravý půst – revitalizace s odvarem

Pokud máte hodně citlivý žaludek a potřebujete si pročistit trávící trakt – zbavit se kyselin, máme pro váš žaludek balzám. Uvařte polévku z ovesných vloček, drcených lněných semínek nebo rýžových vloček, propasírujte ji a ochuťte trochou zeleninové šťávy. Tento nápoj popíjejte během dne z termosky po troškách. Pijte hodně bylinných čajů a vody s citronem, prospívá to střevům.

 

 

Zdravý půst – ovocná kúra

Tato kúra se hodí pro začátečníky, je mírnější. Týdenní až dvoutýdenní jídelníček se skládá pouze z čerstvého ovoce, čaje a vody. Konzumace je nutná v pravidelných intervalech.

 

 

Zdravý půst - minerální kúra

Největším rizikem půstu je nedostatek vitamínů a minerálů. Proto pokud se chcete postit zdravě, klidně sáhněte po doplňcích stravy, které vám přísun těchto látek zajistí.

 

Očistná kúra – Buchingerova kúra

Otto Buchinger sestavil tuto 3 - 4 týdenní kúru v roce 1935. První je odlehčovací den, kdy jíte jen vařenou rýži a ovoce. V následujících dnech přidáváte ovocné a zeleninové šťávy, polévky. Je třeba vypít za den nejméně 3 l vody bez bublin a bylinkových čajů. Každý druhý den potřebujete intenzivní pohyb. I při kratším půstu pocítíte výsledek. Pokud máte alergii nebo astma, tato kúra je přímo pro vás.

 

 

Dietní kúra – půst - rady

Půst snesete nejlépe, když budete psychicky v pohodě, bez stresů a velkého pracovního nasazení. Proto si pro tyto kúry vybírejte spíše dovolenou nebo klidné období. Říká se, že nejúčinnější je držet půst za úplňku.

 

 

Dietní kúra – půst – pozor

Při kúrách je velmi důležitý pitný režim. Nedostatek tekutin vám může jedině uškodit. Nezačínejte s očistou ve stresové situaci, stresovém prostředí – negativní pocity se pak násobí. Začínejte mírnějšími formami půstu. Půst se nedá praktikovat jako dlouhodobý životní styl, jedná se o jednorázovou očistu.

Pokud chcete opravdu pročistit organismus, půst je vhodným řešením. Rozhodně však není možné se takto stravovat dlouhodobě. Půst je dobrou šancí k sebepoznání a krůčkem k vytvoření harmonie.

 

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Detail plaveckého bazénu

Aqua aerobic

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2020 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů Cookies