Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zhubněte s pomocí vajec

Dopřejte si k snídani vejce a dodejte tělu potřebné vitamíny a minerály. Díky pravidelné konzumaci vajec můžete navíc zhubnout i nějaký ten nadbytečný kilogram, který vás trápí.

Tři velká vejce

Vejce obsahuje cenné vitamíny a minerály

Vejce obsahují velké množství bílkovin, které jsou velmi bohaté na esenciální aminokyseliny, dále pak antioxidanty, vitamíny A, D (20% denní dávky), E i K, vitamin B12, železo, fosfor, draslík, hořčík, selen a cholin.

Pravidelná konzumace vajec prospívá našemu zdraví

Pravidelná konzumace vajec pomáhá snižovat krevní tlak (díky peptidům v nich obsažených), podporuje zdravý vývoj a obnovu buněk, pomáhá předcházet slepotě a také pomáhá v boji s obezitou. Tvrzení, že pravidelná konzumace zvyšuje cholesterol, již bylo vyvráceno. Navíc bylo zjištěno, že vejce slouží jako prevence rakoviny, srdečních chorob, roztroušené sklerózy, poruch imunity či duševních chorob.

Tip:

Sníh z bílků smícháme s trochou citrónové šťávy a naneseme na mastnou a nebo smíšenou pleť. Přidáme-li k našlehaným bílkům lžíci olivového oleje, získáme tak domácí masku vhodnou pro zralou, suchou a unavenou pleť.

Vejce a štíhlá linie

Jedno vejce obsahuje pouhých 80 kalorií a pokryje až 15% denní potřeby bílkovin. Lidské tělo dokáže využít výživné látky v něm obsažené až z 95% procent. Světová zdravotnická organizace dokonce doporučuje konzumovat 10 vajec týdně.

Ve studii, která byla publikována v odborném časopise International Journal of Obesity vědci tvrdí, že pravidelná konzumace vajec pomůže ke štíhlé linii, zejména pokud si je dopřejete pravidelně k snídani. I když obsahují vyšší dávku cholesterolu, ostatní v nich obsažené vitamíny a minerály tělu dodají potřebné množství živin a nastartují jej tak pro větší výkon i výdej energie.

Kuchyňská úprava vajec

Nejméně stravitelná (a pro naší linii nejméně vhodná) jsou vejce vařená natvrdo a smažená na tuku. Nejvhodnější jsou vejce vařené takzvaně „na měkko", které vaříme ve vroucí vodě cca 3 minuty. Vejce kupujeme vždy čerstvé (po rozklepnutí musí bílek i žloutek zůstat ohraničené a celistvé), jejich trvanlivost činní 28 dní od data snášky.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Souvisejicí články

Vázání na snowboardu

Snowboarding

07.03.2006

Tři kostky cukru

Craving

08.03.2006

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů