Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zónová dieta - dieta celebrit

Konečně dieta bez hladovění! Zónová dieta spočívá ve správném poměru sacharidů, bílkovin a tuků v každém jídle a kalorie jsou až na druhém místě. Oblíbil si ji celý západní svět a nyní se zabydluje i u nás.

Prostředný stůl s ovocem a vínem

Zónová dieta k nám přišla teprve nedávno, ve světě je však jednou z nejpopulárnějších. Komu by se nelíbilo téměř se neomezovat v množství jídla, pouze dávat pozor na to, co jíme? Při této dietě nemusíte hlídat kalorie, ale příjem sacharidů.

 

Princip zónové diety

Jednou z příčin obezity je vysoký podíl sacharidů ve stravě. Proto princip této diety spočívá hlavně ve správném poměru sacharidů, bílkovin a tuků v každém jídle. Pokud omezíme příjem sacharidů ve stravě, přinutíme tím náš organismus, aby čerpal energii z bílkovin a tuků. Organismus pak pracuje v tzv. zóně, odtud tedy pochází název zónová dieta. Správným poměrem je 40 % sacharidů – 30 % bílkovin – 30 % tuků. Bude jíst více masa, zeleniny a mléčných výrobků a méně pečiva, těstovin a brambor.

 

 

Pravidla zónové diety

 

  • snídejte nejlépe hned po probuzení
  • jednotlivá jídla by neměla mít více než 2000 kJ
  • pauza mezi jednotlivými jídly nesmí být delší než čtyřhodinová
  • poslední jídlo by mělo být těsně před spaním (něco malého)
  • s každým jídlem vypijte velkou sklenici tekutin
  • nedoporučuje se tvrdý alkohol a nápoje s obsahem kofeinu
  • nevyhýbejte se pohybu, cvičením účinek diety zrychlíte

Výhody zónové diety

  • při této dietě nebudete mít hlad
  • dieta působí příznivě hlavně na boky a zadeček
  • při zónové dietě nehubnete rychle, ale váhu, kterou pak získáte, si udržíte (pokud se nevrátíte k původnímu stravování)

Nevýhody zónové diety

  • návrat k původnímu způsobu stravování se projeví jo-jo efektem
  • díky vyššímu příjmu masa se možná o něco zvýší vaše výdaje za stravu
  • díky snížení množství sacharidů přijde váš organismus o rychlou energii

Doporučené potraviny

  • drůbeží maso (nejlépe kuřecí prsíčka bez kůže)
  • ryby a mořské plody
  • tofu sýr, jogurty a tvaroh
  • zelenina
  • celozrnné obiloviny (těstoviny, pečivo).

Zakázané potraviny

  • sladkosti, čokoláda, sušenky, cukr a med
  • müsli, cornflakes a popcorn
  • bílé pečivo a klasické těstoviny
  • brambory, hranolky a chipsy
  • banány
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů