Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zrychlete metabolismus – zrychlíte hubnutí

Hubnete šnečí rychlostí, zatímco vaší kamarádce se stačí podívat na salát a hned je o pět kilo lehčí? Možná svému tělu v rychlejším hubnutí sami bráníte!

Žena s nataženou rukou a zatnutou pěstí

Začněte snídaní

Aby bylo tělo schopné pracovat naplno, musíte mu hned zkraje dne dodat kvalitní palivo. Ideální je snídaně, která obsahuje sacharidy (cereálie, pečivo) a bílkoviny (jogurt, vejce, tvaroh, sýr). Vyvarujte se sladkým jídlům jako je např. chleba s marmeládou! Převážně sacharidová snídaně rozkolísá hladinu krevního cukru a vy budete mít v průběhu dne větší hlad a ještě větší chuť na sladké. Ani tučná jídla nejsou to pravé ořechové – ta váš metabolismus nezrychlí, ale zpomalí.

Nehladovte

Při hladovění si tělo ukládá tuky do zásoby a metabolismus se zpomaluje. Mějte u sebe vždy kousek ovoce nebo cereální tyčinky pro zahnání hladu či chutě na sladké.

Jezte málo, ale často

Tisíckrát omílaná a přesto podceňovaná básnička. Pokud tělu pravidelně dodáváte malé množství potravy, nutíte jej neustále pracovat. Při velkým porcích metabolismus naopak vyčerpáváte, takže je rád, že si ve chvílích bez jídla může odpočinout – a svou činnost zase zpomaluje.

Buďte bio

Vědci prokázali, že konzumací potravin plných toxinů či pesticidů stávkuje štítná žláza, která je za činnost metabolismu zodpovědná.

Vyměňte kávu za zelený čaj

Káva zrychluje metabolismus jen krátkodobě, přičemž po vyprchání jejího účinku opět dochází k útlumu. Mnohem lépe uděláte, když jí vyměníte za zelený čaj, který dokáže váš organismus správně nastartovat a pomůže vám tak k rychlejšímu hubnutí.

Vyživujte a posilujte svaly

Nejlepším spalovačem tuků jsou svaly. Proto je tak důležitý pohyb. Není přitom vůbec nutné mordovat se v posilovně – jde spíše o to, aby stejně jako jídlo bylo vaše cvičení pravidelné a důsledné. Dejte si třeba třikrát týdně plavání nebo kolo, a to alespoň po 45 minutách svižného tempa.

Abyste si svou svalovou hmotu udrželi, přijímejte dostatek bílkovin. Tělo na jejich zpracování spotřebovává více energie a metabolismus jede na plné obrátky.

Spěte

Je prokázáno, že lidé, kteří si nedopřejí více než 8 hodin spánku, jsou náchylnější k tloustnutí. Tělo ochuzené o energii hledá zdroje síly jinde – a nachází je právě v tucích, které si pro jistotu ukládá do zásoby.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Bezbolestná léčba zubního kazu

Lifestylový magazín Mineralfit.cz zabaví celou rodinu. Dočtete se zde spoustu informací o zdraví, kráse, stylu, zdravém jídelníčku, zajímavostech ze světa, práci, bylinkách či vztazích mezi rodiči a dětmi.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2018 Railsformers s.r.o., Ochrana osobních údajů